Bebisuppdatering, v. 32+4

14 September 2009 Bebisuppdatering: Jag är idag i v. 32+4. MVC-besöket visade att SFmåttet ligger på 32cm (+2cm ifrån förra mätningen) och att Belles hjärtslag ligger på 140/minuten. Hon växer bra och allt ser fint ut :) Duktiga flickan! Vi kunde känna hennes lilla huvud igen. Hon ligger med huvudet neråt - vilket har känts, då sparkarna mot revbenen har ökat ^^ Zoran fick också känna men blev mest orolig att det skulle göra ont på henne. Vår barnmorska förklarade då att det gör inte ont, det 'irriterar' henne bara. Hon visade med hörapparaten hur hennes hjärtslag gick upp när man puffade på magen ^^ Vilket var bra, det visar att allt stämmer och att hon reagerar bra.
Hur jag mår? Jo, allting är bra med mig. Tröttheten och ryggen börjar kännas mer och mer, men bortsett ifrån det mår jag bra. Märkte igår att jag börjar få bristningar på låren & lite lite märken på sidan. Än så länge är de jättesmå, så det spelar ingen roll. Hoppas att mitt smörjande gör att de slipper blir fler eller större.
Vi är nu i full fart med att ordna med allt som skall ordnas med innan vår flicka kommer. Sängen är nu klar, bara bäddset saknas. Salvor, blöjor, filtar, kudde & lite fler bodys, strumpor & mössa behövs. Bröstpump & mjölkuppsamlare (tror jag det hette) skall också införskaffas. Och så väntar vi såklart på barnvagnen och åkpåsen! Vill kunna 'bädda' barnvagnen också ju. Sen lite nallar och annat gullegull måste man ju ha (A)
Ååå, Belle, om du bara visste hur vi längtar efter dig! ♥


v. 32+4 idag. 50 dagar kvar, älskling ♥




Kommentarer
Postat av: Pauline

Jisses!

Förstår verkligen inte deras mätning,

då har du tydligen större mått än mig nu ;)

Ses imorn...

2009-09-14 @ 20:00:52
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Postat av: Denise

Låter hur mysigt som helst :)

2009-09-15 @ 17:59:15
URL: http://deddenisen.blogg.se/
Postat av: Anki

Oooohh snart får ni träffa er lilla efterlängtade prinsessa:)Det kommer absolut vara den mest underbara och magiska ögonblicket i ert liv,och mammarollen är det finaste som finns:)Själv njuter jag av varje sekund..Ella är det bästa som hänt oss!Bilderna på magen är hur mysiga som helst..måste tom säga att jag saknar den tiden fastän det inte var så jätte länge sen:)Hälsa Zoki//hoppas vi ses snart

2009-09-17 @ 06:39:47
Postat av: Nina Josefin

Gud vad härligt. lycka till med allt!

2009-09-17 @ 07:07:21
URL: http://ninajosefinl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0