Belles första ord "Mamma" och "Pappa"

16 april 2010     Godmorgon. Det är fredag och underbart väder. Belle vaknade runt halv nio och började tjabba och ha sig i sängen. Jag försökte snosa med henne så länge som möjligt, sedan gick vi upp. Nu ligger hon på golvet på sin filt och rullar runt för glatta livet. Jag sitter framför datorn med mitt kaffe. Detta är Zorans första pappaledigafredag, men det blev inget familjemys nu på morgonen. Han skulle nämligen hjälpa sin bror med någonting, så han är inte hemma. Men när han kommer hem ska vi ut och gå en långpromenad, har jag bestämt. Jättemysigt väder.

Ja, jag nog allt förklara min rubrik.. Belle fyller ju ett halvår den 26e, så hon har inte börjat prata än. Men hon kan säga mamma och pappa. För henne är det ord, helt utan betydelse, såklart. Hon är ju för liten. Men det är så roligt, för hon säger verkligen ma ma och pa pa. Det är jätteroligt att höra henne. Hon är så duktig, min lilla stumpan. Istället för ga ga, så blev det ma ma och pa pa :) Hon tycker det är roligt att prata också, för varje gång hon håller på så kommer jag och Zoran rusandes och börjar vi med. Så det har ju blivit en jätterolig grej för henne. Och inte minst för mig & Zoran ^^
Jag ska lägga upp lite bilder på Belle på bloggen, så ni får se hur stor hon blivit. Jag är bara så lat.


Kommentarer
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Åh va gulligt :) hoppas verkligen att vi kan sola i kväll:)

2010-04-16 @ 09:50:37
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vore kul om du kunde filma henne, och lägga upp, vore så sött! Kram :)

2010-04-19 @ 04:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0