Längesen jag uppdaterade

7 april 2010    Jäklar vad längesen det var jag skrev på bloggen nu.! Skäms, Melanie. Jag får börja uppdatera oftare. Det har hänt mycket på Belle-fronten, ju. Nu kommer jag inte på speciellt mycket konkreta saker, men hela hon känns jättemycket större nu. Hon har börjat bli riktigt bebisknubbig nu, jättesött. Hon är vaken mycket mera nu på dagarna. Vi har börjat med barngröten också. Banangröt blev det :) Fortfarande bara smakportioner, men snart så är det dags att ge henne hela portioner. Vi har tagit bort ligginsatsen på barnvagnen och satt dit sittinsatsen. Hon sitter jättebra i den. Mycket roligare för henne, för nu ser hon mycket mer. Det räckte inte längre med kudde under huvudet i liggern, utan hon försökte hela tiden sätta sig upp i den. Belle börjar växa ur sina kläder. Jag får börja köpa nya kläder i stl. 74 till henne snart. Vi ska in till stan imorgon och köpa en kofta och en väst till henne. Hon kommer bli så fin :)

Idag har familjen varit på Försäkringskassan. Min föräldrapenning slutade komma och jag fick inte hem någon ny lapp, så vi gick dit. Zoran skulle också hämta en lapp för han skall börja ta pappaledigt på fredagar nu. Det kommer bli jättemysigt att ha honom hemma varje fredag. Speciellt nu när det börjar bli vår och det går mot varmare tider. Idag så satte jag Belle i sin barnstol ute på altanen. Jag & mormor satt och drack lite kaffe på altanen. Så varmt det börjar bli ute nu. När solen är framme vill säga, annars är det ju riktigt kallt.
Jag var ute en sväng och övningskörde med pappa nyss. Det gick bara bra. Jag har i princip inte kört någonting sedan Belle föddes. Men nu har jag bestämt att övningsköra varje kväll nu med mamma&pappa i någon vecka, sedan skriva in mig på körskola. Dags att ta körkort! Och på tal om att köra bil, så kommer vi få hem en ny bil imorgon. Zoran sålde vår gamla bil för någon vecka sedan och imorgon får han hem sin nya fina bil. Den var jättesnygg. Jag blev förvånad att han köpte en sådan fin, med tanke på att även jag ska köra den, hehe.

Zoran och Alen är ute och promenerar just nu. Belle sover och jag ska göra iordning lite fika nu till killarna när de kommer tillbaka. Kladdkaka & te. Gottgottigottgott :)




Mina älsklingar  ♥


Kommentarer
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Ja det är så roligt att höra henne prata sådär spontant utan att jag säger något först :) Svårt att hålla sig för skratt ibland :) är ju så söt :) Ja vi kan väll boka in en dag snart?!! Jag har ju lov hela nästa vecka med, så vi kan träffas bara vi tjejer ;)

2010-04-07 @ 20:14:40
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: becci

Det här var på tiden melanie! Och guu så gullig tröja till Belle!

2010-04-07 @ 22:06:28
URL: http://lagomsnurrig.blogg.se/
Postat av: becci

Nästa vecka låter toppen med fika! Vi kan höras! Det är min tur att bjuda på kaffe =)

Kramar B

2010-04-08 @ 13:34:39
URL: http://lagomsnurrig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0