Ofrivillig barnlöshet.. så hemskt

29 april 2010     Herregud vad trött jag är! Jag har suttit och letat fakta inför ett grupparbete i naturkunskap. Det handlar om fortplantning m.m. Jag har uppgiften att skriva om bland annat ofrivillig barnlöshet, infertilitet och provrörsbefruktning. Jag hamnade på en sida Villhabarn.se, som är en sajt för människor som vill ha barn men som inte kan få. Jag började ju såklart läsa en massa människors olika berättelser, om deras längtan om barn och deras kamp för att bli gravida. Och jag bara grät och grät.. Jag klarar ju inte av sådant. Människor som kämpar i flera år för att få barn.. Jag kan inte föreställa mig hur hemskt det måste vara. Usch, jag mår ju bara dåligt av sådant. Tänker på Belle.. hur mycket jag älskar henne och hur lycklig hon gör mig. Alla borde få uppleva det. Att få barn är det vackraste som finns, det är det verkligen. Det går inte ett ögonblick utan att jag tänker på hur lyckligt lottad jag är som har fått Belle. Det bästa som hänt mig. Utan tvekan.

Jag älskar dig, Belle. Mitt liv, Min kärlek, Min dotter


Kommentarer
Postat av: Hiba

Det är jobbigt. Tycker också att det är synd för dem, som försöker men inte lyckas :( :(

2010-05-01 @ 21:03:21
URL: http://hibac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0