Snart dop

13 april 2010      Hejhej. Just nu går Zoran runt här hemma med Belle i famnen och myser. Belle är lite grinig och då är det bara famnen som duger. Vi har varit hemma hos min syssling Moa och hennes mamma Anna idag på lite fika. Jättemysigt. Belle somnade i famnen på mig när vi kom dit, så hon låg och nanade i Moas säng medan vi fikade. Lilla Moa är jättesöt. En livlig och glad liten tjej och sprang omkring med sin kastrull & visp. Det är snack om att jag kanske ska få köpa deras vintrinskåp som de har hemma, så vi åkte vi idag för att ta mått och titta på den. Jag ska kolla nu om den får plats någonstans här hemma.
Igår spenderades dagen i sällskap av Therese och Nellie. Hur mysigt som helst! De kom hit på fika och sedan gick vi till lekplatsen och gungade och åkte rutschkana. Belle åkte rutschkana för första gången. Det var Nellie som ville att Tesse skulle åka ner med Belle :)  Det var jättejättemysigt att leka med flickorna. När Tesse och Nellie hade åkt hem, kom min mamma förbi. Hon frågade vad är det Nellie har börjat säga. Mitt svar blev "Vad har hon inte börjat säga?" Tösabiten babblade på som bara den och kunde jättejättemycket. Blandannat kunde hon räkna!
Iallafall, senare på kvällen efter middagen, så föreslog Tesse om vi skulle åka och sola solarium. Jag blev överlycklig, då det börjar närma sig till Belles dop! Och jag vill helst få lite färg på kroppen tills dess. Imorgon ska vi åka och kolla lokal och så ska vi försöka få tag på någon catering imorgon också. Prästen och kyrkan är fixat. Det gick bra att döpa henne i den katolska kyrkan, trots att jag & Zoran inte är gifta och att jag inte är katolik. Så snart blir det dop. Det ska bli roligt :)

Nu ska vi strax bege oss hem till mamma&pappa. Det blir lite grillning hemma hos dem ikväll och så ska jag försöka komma igång med lite plugg. Det ska bli trevligt. Det förstnämda iallafall, sedan om plugget blir så roligt, tvivlar jag på -,- Aja, nu får jag avsluta. Ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0