Fruktpuré, mumsigt

18 april 2010    Godkväll. Klockan är mycket och övriga familjen sover gott. Efter att ha nattat Belle och Zoran (jag hade lovat honom att klia honom på ryggen -.-) så ringde jag mina Hannor och snackade lite med dem. Nu sitter jag och ödslar lite tid framför datorn, skall strax hoppa in i duschen och därefter gå till sängs. Det har varit en jättemysig dag idag. Belle vaknade runt nio imorse och då gick vi upp. Jag lade Belle på sin filt och så fick hon leka med sin älskade Babapappa. Hon älskar den. Det räcker med att man visar den för henne, så börjar hon fnittra och skratta. Speciellt om man lägger till lite ljudeffekter, haha. Gör lite monsterljud så tjuter hon av skratt. Hon är verkligen en liten solstråle. Där låg hon och lekte glatt med sin Babapappa medan jag gjorde ordning frukost till oss. Belle fick sig ett litet mellanmål bestående av fruktpuré med smak av persika & päron. Första gången hon smakade fruktpuré. Jag trodde hon skulle glufsa i sig alltihop direkt, men det tog sin lilla tid att vänja sig vid smaken faktiskt. Annars är ju barn förtjusta i den söta smaken. Efter att frukosten och disken var avklarad blev jag upphämtad utav Tesse och så åkte vi och solade i stan. Det var tredje gången nu vi solat. Jätteskönt att få lite färg på kroppen. Jag är ju så hemskt blek annars. Direkt efter solningen kom jag hem och så hämtade pappa upp mig för att övningsköra. Jag körde motorväg! Första gången. Det var lite läskigt i början, men sedan var det lugnt. Vi körde både landsväg & motorväg och övade på rondellkörning. Det kändes bra. Imorgon ska jag nämligen skriva in mig på körskola! Spännande. Nu ska det bli av!!
Det blev en tripp ner till Helsingborg också idag. Så det har varit fullt upp för min del idag. Men det har varit jättemysigt. Zoran har gått hemma och gosat med Belle hela dagen medan jag varit iväg och han var så nöjd så. I Helsingborg fikade vi och lekte med barnen. Alltid lika trevligt att vara hemma hos dem, tycker jag. Jag fick recept ifrån Gagi på hennes otroligt goda cheese cake, så den ska jag banne mig göra i veckan. Jag älskar den! Vi snackade lite om bordsdekorering till dopet och om tårtor. Hon ska baka en tårta och lite småbakelser. Hon är verkligen en ängel. Vi åkte hem runt kl. sex på kvällen. Kom hem, lagade middag, Belle fick lite mer frukpuré. Denna gången slank det ner snabbare ^^ Riktigt smaskigt, ju. Sedan beställde vi våra inbjudningskort till dopet på Extrafilm tillsammans. Så nu kommer de väl hem på tisdag, antar jag. Så ska vi bara hitta adresser till alla och sedan skicka iväg dem. Sedan var det läggdags för mina älsklingar, bägge två :) 

Denna veckan är det verkligen plugg som gäller för mig. Jag har legat på latsidan nu alltför länge och jag har saker som måste bli klart innan sommaren, så jag hinner avklara mina kurser. Jag ska träffa min mentor imorgon och ha möte om vad som skall göras och lite sånt där. Sedan ska jag in till stan, skriva in mig på körskola och kolla lite i butiker tänkte jag. Fårse hur mycket Belle orkar med också. Bara hon sover middag ordentligt, så borde det inte vara några problem. Hon är så duktig, min lilla tösabit.
Nej, nu får jag allt hoppa in i duschen. Annars däckar jag väl här. Jag blev jättetrött nu plötsligt. Nattinatti



En klabbig liten tjej :)



Mammas älskling!



Mitt liv, Min kärlek, Min dotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0