Välling.. Mums!

23 april 2010     Belle ligger och gosar med sin Babapappa på golvet och Zoran är iväg och tränar lite. När han kommer hem ska vi packa ner lillan i barnvagnen och gå en runda. Ska nog promenera ner till tapetaffären (ingen aning vad den heter) och låna hem lite tester. Vi har hittat en tapet till vardagsrummet och så letar vi efter en till sovrummet också. Senare ikväll skall vi gå på gudstjänst i Mariakyrkan. Skall prata ytterligare med prästen efteråt och visa upp våra faddrar till Belle. Marina & Lubbe ska följa med. Det var nämligen krav på att en utav faddrarna skall vara med i deras församling och det är de båda. Vi skall också be prästen att ordna dopljus till Belle. Dessa dopljus är oftast sådant som man hämtar hem ifrån ens hemland, berättade prästen. Och när då Zoran skojade om att vi kanske borde bege oss ner till Kroatien nu en helg för att hämta ett, så menade prästen på att vi på allvar borde göra det. Hehe, lite väl ambitiöst, om ni frågar mig. Men iallafall, det är kyrkan som gäller för oss ikväll. Senare skall jag faktsikt hem till Hanna. Hennes storasyster fyller år så jag var bjuden. Jättetrevligt. Det var längesedan jag var ute nu. Så det skall bli mysigt. Zoran skulle också passa på att träffa hans kompisar. Så det blir väl lite killkväll för honom ikväll. Belle ska passas utav sin mormor & morfar.
I förrgår provade jag att ge Belle välling. Jag fick nämligen hem en portion Godnatt välling ifrån Nestlé och så tänkte jag prova och se. Belle tar ju inte mjölkersättning längre. Totalvägrar det. Så jag tänkte bara prova med välling. Det gick jättebra. Hon slukade alltihop och sov en hel natt på den portionen. Vi provade igårkväll också, det fungerade jättebra då med. Skönt att hon tyckte om det. Stumpa lumpa :)



När vi var och fikade på Roberts Coffee med Hanna häromdagen. Haha, jag älskar den minen. Så gullig :) Ser ni hur stor hon ser ut med skor?! 



       



Mamma älskar dig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0