Ingen mat på natten

1 Februari 2010  Godkväll, gott folk. Just avnjutit min passion här i livet; Daimglass. Både Zoran & Belle sover just nu och jag skall strax göra detsamma. Igår kollade jag & Zoran på Snabba Cash på bio. Det var en jättebra film. Höll måttet, om man säger så. Belle passades av sin baba & diddi och allting hade gått jättebra. Hon hade inte sovit någonting dock, så det resulterade med att hon sov hela natten i sin egen säng. Vaknade inte och ville snutta en enda gång. På BVC fick jag tipset att om Belle vaknar på natten och vill snutta, så skall jag inte ge henne brösten utan vatten på nappflaskan. Om nappen inte räcker, vill säga. Det är så att jag ska avvänja henne vid att äta på natten. Jag tyckte det lät lite konstigt, alltså att avvänja henne helt, eftersom hon är så liten. Men som sköterskan sa; hon har ju själv visat att hon faktiskt inte behöver äta på natten. Då kan man ju avvänja henne fullt ut. Det jobbiga är bara att mina bröst inte är vana vid att inte bli "mjölkade" på natten, så jag läcker igenom amningsskydden -.- Det är inte alls mysigt att vakna upp helt blöt & kall. Absolut inte bra för brösten att bli kalla heller!

Idag har Belle inte följt sina sovrutiner. Det har inneburit en jätteledsen och otröstlig bebis. Stackars henne. Det skär i hjärtat när man ser henne så ledsen. Hon har också varit snorig & täppt idag. Imorgon skall hon vaccineras och jag ska inom apoteket och inhandla medicin till henne ifall hon får feber av vaccineringen. Jag skall även se vad det finns för förkylda småttingar. Barn som blir förkylda kan ju lätt få ont i öronen. Det hoppas jag verkligen att Belle slipper, det gör ju så ont. Jag hoppas hon är bättre imorgon, älsklingen min.

Imorgon skall jag även inom skolan för att vara med på en genomgång. Min mamma är hemma ifrån jobbet och kunde passa henne medan jag är i skolan. Usch, det börjar bli mer och mer nu som jag måste göra i skolan och jag måste snart vara klar med allting. Aja, imorgon ska jag lämna in en uppgift & ett arbete som jag är klar med. Sedan skall jag göra klart en annan imorgon, som jag kan skicka in. Det går ju att plugga hemifrån med bebis.. Det tar mycket längre tid, men det går.
Nej, nu ska jag göra iordning Zorans smörgåsar tills imorgon, ta en dusch & krypa ned i sängen. Ha det fint!






Superglad bebis ♥ 
Såhär vaknar hon. Hon öppnar ögonen efter en tupplur, och sekunden senare ser hon ut såhär.
Nyvaken & lycklig, det är min tösabit det!



Haha, Belle i chock ^^ 
Ni ser väl hennes fina blåa ögon? Jag var bombsäker på en brunögd liten flicka som sin pappa, men hon ville visst få mammas ögon. 


Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh så skönt hon inte behöver äta på natten!

Men tar ju tyvärr ett tag innan brösten förstår det ;)



Nässug och näsdroppar va susen när Zelda va förkyld!

Hon va bara förkyld en enda dag när hon va 2mån...

2010-02-02 @ 11:12:16
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: asp

ååh vad söt hon är ! Idag fick jag en lillasyster så det ska bli mysigt att få hem en liten bebis snart:) Ha det bra ! / Frida asp

2010-02-02 @ 13:47:46
Postat av: Sarah

Men herregud vilken sötnos! Måste vara riktigt mycsigt med en liten flicka hemma =)

2010-02-02 @ 20:44:15
URL: http://sarahbladh.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0