Bebisuppdatering, 3månader & 8dagar - Belles första vaccination

2 Februari 2010  Jag hatar hatar hatar att åka buss med barnvagnen. Kanske är det detta väder som är lite av orsaken till det iofs, men det är verkligen strängt och bökigt att åka buss. Först idag så skulle jag gå på bussen med vagnen och dörrarna stängs när vagnen är halvvägs på bussen. Sedan tvärnitar busschaufören för att någon som inte hann hoppa på vid busshållsplatsen, sprang jämte bussen och försökte stanna den >.< När jag skulle kliva av bussen så tryckte jag på den blåa knappen, som skall visa att det är en barnvagn som skall av bussen - så bussen skall helst befinna sig precis vid hållsplatsrampen, så man lätt kan kliva av. Hände det? Nejnej. Bussen ville inte ens öppna dörrarna, så jag fick skrika och be dem öppna dörrarna precis innan chauffören hann börja köra vidare. Jag fick även be en kille att hjälpa mig av med barnvagnen, för det var ingen chans att jag skulle kunna göra det själv.. usch, vad jag är trött på att behöva åka buss överallt. Körkort, nästa! Eller nu ljuger jag.. Skolarbeten nästa. Körkortet därefter -.-

Idag har stackars Belle blivit vaccinerad. Två sprutor i vardera ben fick hon idag, stackarn. Hon fick ligga på skötbordet när hon fick sprutorna. Först tänkte jag att jag skulle ha henne i famnen, men hon var så nöjd så efter att hon fick syn på deras mobil (en sådan där som kan hänga över spjälsängen) som hängde i taket. Så sköterskorna tog ett ben var och satte in sprutan samtidigt. Jag stod jämte, med blicken åt ett annat håll. Jag tycker verkligen inte om sådant. Inte på mig själv och absolut inte på Belle! Någon sekund tog det innan Belle skrek till. Jag plockade upp henne direkt och försökte trösta henne. Jag fick en leksak att leka med henne och det fångade verkligen hennes intresse. Det var svårt att vara ledsen och nyfiken samtidigt, och nyfikenheten tog över. Jag satte mig ner och gav henne bröstet som tröst. Det verkade hjälpa. Ibland slutade hon äta och snyftade till, men efter en liten stund var hon glad igen. Det varade dock inte speciellt länge, för sedan skulle hon ju ner i den där hemska overallen (även kallas tvångsdräkt) och det var ju absolut inte roligt. Men hon somnade direkt i barnvagnen som tur var. Vi vägde och mätte henne också idag. Hon väger nu 5860 gram och är 62,1 cm lång. Följer sin vikt- och längdkurva jättefint. Efter BVC gick jag inom Apoteket och köpte Panodil till henne och koksalt till hennes snuviga näsa. Sedan tog vi som sagt bussen och nu är jag hemma hos mamma & pappa. Zoran har fortfarande inte kommit hem, så jag passade på att komma hit för att plugga lite. Mamma är hemma idag ifrån jobbet. Hon är förkyld och ligger och vilar just nu. Belle har fortfarande inte vaknat och ligger och sover i ligginsatsen. Nej, jag får väl passa på att plugga också medan Belle sover. Ha det fint!



Jag älskar dig mest i världen, min älskling.
Mitt liv, Min kärlek, Min dotter ♥

Kommentarer
Postat av: Pauline

En av alla orsaker till att vi inte åkte iväg!

Man blir på så dåligt humör av kombon buss+vädret...



Om Zelda följer sin kurva o växer som hittills,

så kommer hon ha strlk62 först om 6veckor ;)

2010-02-02 @ 18:00:13
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken sötnos, Grattis!

Hoppas allt går super bra för er.

KRAM

2010-02-03 @ 13:07:58
URL: http://hannathidholm.blogg.se/
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Åh va fin bloggen blivit mella ;) Puss

2010-02-03 @ 16:56:18
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0