Första smakportionen

Första smakportionen fick Belle smaka i tisdags! Potatis & majs, yummi. Eller nej, förresten. Usch! Man ska inte tro att bebisarna tycker att barnmaten är gott i början. Ickesenicke, det var inte gott alls! Denna smakportion består i princip av någon enstaka tesked av barnmat. Mer behövs inte. Smakportionerna handlar inte om att de ska äta sig mätta, utan det är mer att de ska vänja sig vid att äta någonting annat än bröstmjölk.
Gud, vad roligt det var att ge henne maten ^^ Hon såg så förtvivlad ut. 'Vad är det för äcklig gojja, ni stoppar i mig?!' Ungefär så kunde man tolka hennes minspel. Hon försökte bara spotta ut maten hela tiden.
Jag köpte en burk med potatis & majs och en med potatis & morot. Det är små burkar, men man hinner ju inte få i dem en hel burk, eftersom de håller bara i kylen i 2 dygn efter att man öppnat dem. Så jag frös ned dem som iskuber. Så man kan ta upp en i taget och värma som smakportion. Man skulle också hålla sig till en smak i taget, för att kunna upptäcka om barnen inte tål maten.



Vad är det ni stoppar i mig?!



Mamma, det här var inte gott!!



Usch, måste spotta ut det äckliga! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0