SKÖTVÄSKAN

Vad som är bra att alltid ha i skötväskan!

Blöjor - det är ju självklart man har det med sig. Jag har alltid en bunte blöjor, även om jag bara ska bort en liten stund med Belle. Belle har ju en tendens att göra i blöjan, DIREKT efter att man precis bytt på henne -.-
Vårtservetter - också självklart. Tips; dela våtservetten i två delar, så sparar man på dem.
Extra body - ifall blöjan läckt eller om barnet dreglat ned bodyn. Blir det blött, så blir det kallt. Så se till & byt!
Dreggellappar - observera att det är dreggellappar i plural. En extra dreggellapp räcker inte! Jag har alltid med mig 3 stycken. En på Belle & två att byta med när den blir blöt. Belle dregglar jättemycket, så det tar inte lång stund innan en lapp blir dyngsur.
Inotyolsalva - det krävs inte mycket för att huden på en bebis blir irriterad eller röd. Jag smörjer alltid in Belle vid varje blöjbyte.
Handduk - till blöjbyten.
Nagelfil - min bebis har jättevassa naglar, hon river både sig själv & den som håller i henne. Det går på ett ögonblick så har Belle massa rivmärken i ansiktet om hon har vassa naglar, så det är alltid bra att ha en nagelfil med sig.
AD-dropparna - bra att alltid ha med sig, så man inte glömmer dem. Man får ha med en sked också.
Koksaltsdroppar - till en snuvig liten näsa.
Nappar - Ett måste. Belle använder inte sin napp lika mycket som förut. Men ibland när hon ska sova och när man packar ned henne i bilbarnstolen.. Då behövs den, så den är viktigt att få med sig överallt.
Gosedjur & leksaker - självklart skall man ha med sig lite underhållning till bebisen.





Kommentarer
Postat av: Pauline

Trodde de där dreggellapparna skulle va jättebra!

Men det är dem som gjort Zelda röd och tor runt munnen,

så torr att hon nästan spruckit...

2010-02-18 @ 09:04:18
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0