Tjabblisa!

10 Februari 2010  Godmorgon! Jag lyckades komma upp ur sängen kl. nio idag! Självmant, Belle behövde inte ligga och sparka upp mig ^^ Jag hade ställt klockan på åtta, men det blev ju några gånger man tryckte på snooze, så jag kom upp en halvtimme senare. Men jag är nöjd ändå ^^ Belle sitter i sin Babysitter och skriker. Det låter hemskt, men hon är inte ledsen eller något. Hon bara skriker. Det är ungefär som om hon övar upp rösten ^^ Hon tjabbar ju bara mer & mer nu. Det är jätteroligt. Det är väldigt mycket mer egen vilja i henne nu. När man ska byta blöja på henne numera, sätter hon hälarna i marken och lyfter upp rumpan och ryggen. Ungefär som om hon försöker gå upp i brygga -.- Så blöjbyten har börjat ta aningen längre tid nu, hehe.

Idag ska jag träffa min gamla barndomskompis Rebecca! Jag & mamma har bjudit över henne & hennes mamma på fika i eftermiddag. Det ska bli sanslöst roligt. Jag & Rebecca bodde på samma gata när vi var små. Två hus ifrån varandra, om jag minns rätt. Vi lekte konstant! Jag minns speciellt att vi lekte hästar med våra cyklar på gatan ^^ Vi hade en varsin röd cykel som blev våra hästar som vi 'red' omkring på på gatan. Fantasi.. det kan man ju lugnt påstå att man hade gott om på den tiden. Så det räckte och blev över, rent ut sagt.
Jag & Rebecca har gått på samma skola fram tills gymnasiet, men det är inte förän nu vi fått kontakt igen. Hon skrev en kommentar på bloggen och sedan har vi mejlat till varandra. Jätteroligt, verkligen. Hon hade inte vetat om att jag fått barn, så när hon såg mig på stan med barnvagn hade hon blivit chockad ^^ Men idag ska vi iallafall träffas. Ska bli jätteroligt :)
Nu ska jag göra mig & Belle iordning. Ha det fint, allesammans.


Kommentarer
Postat av: Pauline

Zelda har så höga toner att man nästan blir döv här ;)

Och hon började gå upp i brygga strax innan jul,

det va så hon vägrade bilstolen^^

Hon gör även så när jag ska byta blöja så det är lagom skoj.. haha!

2010-02-10 @ 19:08:49
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0