Orken börjar tryta

16 Februari 2010 Det blev ingen Föräldragrupp på BVC för mig idag. Tråkigt, för jag hade velat få mer information om smakportioner och barnmat till Belle. Det börjar ju bli tid för hennes första smakportion! Det ska verkligen bli jätteroligt att börja med barnmat. Det finns inget sötare än en nedkladdad liten bebis med potatispuré över hela ansiktet :) Men jag ska snart till BVC med Belle för mätning & vägning, så jag får fråga ut barnsköterskan då. Just nu är jag hemma hos mamma&pappa. Det är tänkt att jag ska försöka plugga, men jag har ingen riktig ork till det. Att plugga känns bara jobbigare & jobbigare numera. Det går så långsamt och det är knappt att jag har ork över till plugg överhuvudtaget ibland. Jag längtar tills jag kommer så långt i livet att jag bara kan leva helt i nuet. Såhär ser det ut nu: Skoluppgifter → Körkort → PA → Sista terminen fram tills studenten → Jobb. Det är väl inte förän jag skaffat mig arbete som jag kan leva i nuet och inte behöva tänka på vad som komma skall. Jag har valt detta själv, så det är inte det. Jag är väl bara trött på att alltid ha en massa projekt framför mig.
Äsch, det kommer bli bra så småningom. Jag är bara lite trött just nu, antar jag..
Så om ni ursäktar mig; jag har skolarbete att göra -.- Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Mormor Marie

Upp med hakan nu tjejen! Stirra dig inte blind på alla uppgifter som du har framför dig. Försök att ta en sak i taget. Och se lite bakåt på alla skolarbeten du hunnit göra sedan du fick Belle. Jag träffade en tjej som också är mammaledig nu. Hon var så imponerad av att du hinner blogga. Tänk om hon hade vetat hur mycket skolarbete du dessutom hinner göra. Du är duktig, glöm inte det. Men allt går lite långsammare när man ska ta hand om barn samtidigt, så är det bara.

2010-02-17 @ 08:08:05
Postat av: Pauline

Vi pratade om smakportioner redan på förra föräldrargruppen...

är ju bara en gång i månaden o skulle egentligen gjort det denna månaden ;)

Är det något du undrar över är det bara att fråga!

Vi är ju i fullgång med både gröt och smakisar...



Längtar också nådigt tills man bara kan jobba och inte tänka så mycket framåt, vi får ta allt som det kommer helt enkelt.. brukar lösa sig då!

2010-02-17 @ 09:03:00
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0