Kroppsfixerad

23 Februari 2010    Lillebror med flickvän kommer över idag på fika i eftermiddag! Det ska bli jättetrevligt. Jag ska ställa mig och röra ihop en smulpaj om en liten stund. Belle sover gott just nu & jag har precis kommit ur duschen & i ett par jeans och linne. Absolut inget märkvärdigt, ellerhur? Men man känner sig sååååå mycket finare i ett par jeans än i mjukisbyxor. Jag lever ju annars i just mjukisbyxor.. En ovana som jag behöver bryta!
Igår kom mina kläder ifrån Laredoute! Ett par jättefina skor, leggings & en enkel svart klänning. Jättenöjd. Jag älskar skorna. Tyvärr så kan jag inte använda dem, nu med tanke på vädret. Men så fort snön smälter bort ska dem på :) Jag träffade min Hanna igår. Jättemysigt. Vi satt och planerade upp våra joggingrundor som vi ska börja med så fort snön smälter bort. Det ser jag framemot. Jag har ingen kondition alls, så får se hur det går. Men det ska iallafall bli av, sanna mina ord!
Jag har blivit så kroppsfixerad numera! Jag märker det av att läsa mina inlägg, exempelvis detta.. Jag pratar om att jag ska börja träna hela tiden -.- Fast det är väl ändå inte så konstigt att man blir mer och mer fixerad vid hur ens kropp ser ut, eftersom den inte ser ut som den brukar.. Jag hör hela tiden hur folk pratar om att de hoppas att de går ner alla de kilon som man går upp under en graviditet. Jag tror jag gick ner alla mina kilon på bara några dagar. Nu hade jag inte gått upp mer än 8 kilon, så jag hade väl tur. Men det slutar inte riktigt där, förstår ni.. Även om kilona är borta, så betyder det inte att kroppen ser likadan ut som förut. Huden runt magen är låångt ifrån fast & spänstig. Kanske inte så konstigt, med tanke på hur mycket magen töjdes ut! Brösten också, bristningar & ändrad form.. Usch ja. De kommer absolut inte se likadana ut som förut.! Menmen, de är ett annat bekymmer. Just nu vill jag skaffa lite muskler och förhoppningsvis få tillbaka magen någorlunda som den var, innan sommaren. Gällande brösten, så hoppas jag på att mina bristningar bleknar & vafan.. BH:ar kan göra underverk ^^
Nej, herregud. Nog med fåfänga för idag! Nu ska jag göra lite iordning här hemma. Ska ju få gäster inom kort!



Kommentarer
Postat av: Pauline

Jag bor också i mjuksbyxor här hemma ;)

Man känner sig bara slöare och segare än vanligt...

men skönt är det!

2010-02-24 @ 12:16:43
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0