Brist på familjemiddagar..

9 Februari 2010   Det blir en godmorgon hälsning fastän att klockan är halv ett på eftermiddagen. Jag har varit farligt trött idag. Jag kom knappt ur sängen imorse och sedan när vi väl hade kommit upp, längtade jag bara efter att Belle skulle bli trött, så vi båda kunde sova middag -.- Zoran kom hem nu för en halvtimme sen och drog upp mig. Belle ligger på sin fäll på golvet och sprattlar för kung och fosterland ^^ Jag ska ge henne sina D-droppar (vitamin D) och lite koksalt i näsan. Hon är fortfarande snuvig till & från, så det är lika bra att fortsätta med koksaltet. Dessa D-dropapr är någonting som hon skall ha varje dag i 2 år. Men jag är hopplös på att komma ihåg dem! Det hade nästan gått en hel vecka utan att jag givit henne någonting en gång. Nu står flaskan alltid framme. Så fort jag ställer undan den, glömmer jag bort den. Det är så roligt att ge henne dropparna, för hon tycker inte alls det är gott. Haha, jag har smakat dem.. De smakar absolut ingenting alls. Ingenting alls. Men Belle gör grimaser och ser högst olycklig ut när hon har fått dem. Men det är ju så.. Hon har i princip bara ätit bröstmjölk. Hon har smakat vatten och mjölkersättningen. Men that's it, inget mer. Så allt som inte smakar mjölk, kan ju bara inte smaka gott! 
Zoran skall snart iväg med Alen och träna och jag hade tänkt gå ut en runda med Belle. Sedan får jag hem och laga middag. Eftersom Zoran jobbar de tider som han gör, blir det krånligt att planera in vilken tid vi ska ha middag. Vi äter ju lunch helt olika och är alltså hungriga helt olika tider. Zoran säger att han kan värma maten, så det är inga problem. Men jag hatar det. Hur roligt är det att laga mat för att sedan sitta och äta helt själv? När Belle blir större kommer även hon följa våra mattider och då ska vi äta middag tillsammans, hela familjen.
På tal om mat och Belle, så ska vi på Föräldragrupp på BVC nästa tisdag och prata om barnmat, smakportioner och allt som hör till ämnet. Det ska bli intressant. Vi kan ju snart börja med smakportionerna. Både jag & Zoran tycker det ska bli jätteroligt.
Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och fräscha till mig. Ha det fint, allesammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0