Viktigt att ta hand om parrelationen

5 Februari 2010   Gud, vad tröttsamt det är att städa! Jag har storstädat hela lägenheten idag -.- Jag är helt slut! Linan kom förbi en liten stund innan, hon hade glömt sina vantar här så hon skulle hämta dem. Det blev kaffepaus och lite snack också, givetvis :) Just nu är mormor&Leif ute och går en runda med Belle. Jätteskönt, så jag kunde bli klar här hemma med städningen i lugn & ro. Zoran sover just nu, så sovrummet kommer jag inte åt med dammsugaren, dock. Jag vill ut i friska luften! Jag var jättesugen på att följa med på rundan, men var tvungen att städa. Jag ska banne mig sätta mig ute på altanen strax. Andas friskt kall luft!
Belle verkar bättre idag. Hon har sovit som hon brukar och nu i barnvagnen sover hon också. Skönt, så slipper hon bli så övertrött som hon var igår.
Imorgon ska vi bowla med Lubbe & Marina. Det ska bli jätteroligt. Längesen man bowlade! Mamma&pappa ska passa Belle och det ser de framemot :) Skönt att ha familjen nära till hands, när man ska ut någon helg. Jag har haft så dåligt samvete när jag lämnat bort Belle en kväll eller en natt. Det har inte alls känts bra. Men å andra sidan, man behöver vara barnledig ibland. Så jag och Zoran kan umgås som par, inte bara föräldrar. Föräldrarollen tar lätt över och ibland kan förhållandet bli lidande av det. Så det är viktigt att man får umgås på tu man hand ibland. Vare sig det är att man går ut på krogen en kväll, eller bowlar eller går på bio tillsammans. Det är viktigt. Vi har kommit överens om att försöka ta en kväll en gång i månaden och hitta på någonting sådant tillsammans. Antingen bara vi två eller med vänner. Jag tror på det.

Nej, nu ska jag göra mig iordning. Jag går runt i mjukis, rufsigt hår & osminkad. Inte alls speciellt mysigt! Ha det fint! Hoppas alla får en mysig fredag!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Det där med att hitta på något varje månad låter bra!

Hade vi också velat men går ju inte än på ett tag...

2010-02-05 @ 19:02:56
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0