Hemmaträning

11 Januari 2010  Sitter nu framför datorn med en kaffekopp i handen. Efterlängtat kaffe, sanna mina ord. Belle har precis ätit sig mätt och somnade vid bröstet. Så nu sover hon gott i mammas&pappas säng. Zoran är på väg hemåt från Falkenberg, så han är också hemma snart. Igår fick jag all motivation i världen till att äntligen börja hemmaträna efter förlossningen. Jag är otroligt lyckosam som blev av med alla kilona nästan direkt efter att Belle föddes, men oavsett så behöver kroppen tränas upp. Huden är inte lika fast som förut, så det behövs lite muskler så att det ser bra ut igen. Egentligen behöver jag nog gå på riktiga träningspass för att träningen verkligen ska bli av, men det finns inte riktigt den tiden för det i nuläget. Så istället blir det hemmaträning, i form av de traditionella situps, armhävningar & rump- och benmuskelövningar. Igår sattes det igång och nu ska det följas. Det tar ju inte lång tid och det är ju egentligen världens lättaste att göra regelbundet. Men ändå lyckas jag på något sätt glömma bort och sedan blir dessa rutinerade träningspassen, mer slumpmässiga. Nu har jag ingen koll på hur många övningar man ska göra, eller hur länge eller hur ofta. Men jag ska kolla upp det. Jag fick även tipset att göra en spellista över låtar och sedan göra upp olika träningskombinationer för varje låt. Oftast brukar mina planer vara to good to be true, men jag ska faktiskt göra en spellista nu med detsamma. Några tips på bra låtar att träna till?

Jag vill ha en ny dator. Denna datorn som jag skriver på just nu, är en laptop med ett tagnentbord som saknar tagnenter. Tisha var ju på datorn ett x-antal gånger och knaprade i sig ett tiotal av tagnenterna. Efter det fick vi skaffa oss ett annat tagnentbord som man bara kopplade in i datorn. Det blev ett gammalt, tjockt och tungt jäkla tagnentbord som inte låter liite när man skriver på det. Därför kan jag knappt aldrig skriva på det, då det oftast är på kvällarna man får tiden över. Jo, då sussar Belle i soffan (några meter ifrån) och väcks av det. Belle är absolut inte ljudkänslig, men detta tagnentbord väcker henne. Tack & lov, så har jag ännu en dator i mina ägor idag. Det är pappas dator, som jag fått låna när jag skriver mitt arbete om Stalin. Tyvärr, så kan jag inte få in internet på den, men jag kan iallafall skriva på den om dagarna, utan att väcka lillan.
Nu börjar ju skolan imorgon. Det är tänkt att jag ska medverka i några lektioner i veckan, men de är inte speciellt bra schemlagda för min del. Jag kan inte ta med Belle på varenda lektion och hon börjar även bli så stor nu att hon inte alls är nöjd med att ligga still i vagnen. Så därför måste Zoran vara hemma och passa henne. Han kommer hem i regel runt lunch, och ibland är det flera timmar senare. Jag har sagt att jag är mammaledig i första hand och krånglar det med barnpassningen, kan jag inte komma på lektionerna varenda gång. Men jag ska ju försöka vara där så mycket som möjligt, eftersom jag inte kan ta om den kursen senare.
Jag har nu hemma suttit och gjort lite uppgifter och arbeten över datorn, och det fungerar. Kanske inte så effektivt om jag inte har någon som hjälper mig att underhålla Belle åt mig, men det fungerar. Just nu har jag som mål att lämna in alla uppgifter och arbeten så att höstterminen, alltså förra skoltermninen, räknas. Min mentor har förlängt mina kurser och tro mig, det behövdes, men nu måste jag se till att få allting klart. Januari ut, har jag satt upp som mål att vara klar med allt som har jag liggandes efter mig. Det hoppas jag att jag ska klara av.

Vad som har hänt på bebisfronten? Belle har börjat skratta! Det har jag nog skrivit innan, men då har jag menat att hon ler. Nu skrattar hon. Det är kanske inte det vanliga Ha Ha skrattet, som vi alla känner till, men det är definitivt ett skratt. Hon skiner upp och gör ifrån sig något ljud, jättesöt. Hon har varit mycket gnällig på sistonde och övertrött, men nu börjar vi nog få lite bukt på det. Hon sover middag, ungefär en timme, och det gör mycket. Sedan försöker vi gå ut en barnvagnsrunda en timme varje dag, för hon somnar direkt när hon kommer i vagnen. Även om hon vaknar direkt när man kommer hem och inte hinner göra mycket här hemma, så gör det mycket att hon bara får sova. Då blir hon inte lite gnällig och trött. Hon blir väldigt sällskapssjuk när hon är trött. Att leka själv med sina gosedjur är uteslutet, hon ska upp i famnen och vara där tills hon somnar. Vilket kan ta några timmar. När hon är mer utvilad, kan hon sitta i hennes babysitter och vara nöjd med att titta på allt som händer omkring henne. Jag har fått rensa ut hennes garderob (igen - det var inte längesen jag gjorde det sist) Belle har stl. 56 men de börjar bli för små för henne nu. Hon är inte stor, så de passar över armarna och så, men hon är lång. Så hennes bodys är ju för små (på längden, alltså). Allting i stl. 56 med fot är också för litet. Hennes alla mjukisbyxor sitter fortfarande jättebra (så länge de inte har fot) så de kommer hon kunna ha ett bra tag till, men snart får jag nog börja med stl. 62 till henne. Iallafall på strumpbyxor och body. Hon har jättemycket kläder i både stl. 62 & 68 så det är ju bra. Också en sak som vi börjat märka är hon ska suga på allt. Leksaker och gosedjur, allt ska in i munnen på henne. Och hon dreglar som bara den. Går man runt med henne, måste man ha en tvättlapp på sig. Vi använder haklappar till henne, som vi fick av Dannie&Therese när vi kom hem från BB. Detta så att hon inte blöter ner sina kläder. Nu när det är så kallt, är det ju inte så bra. Vi börjar misstänka om det är tänderna som spökar, då det brukar vara att de ska suga på allt och att de dreglar mer än vanligt. Men å andra sidan, känns hon lite för lite för det. Men vissa barn får ju tänder direkt och vissa tar den lång tid, så det är ju så olika. Nej, jag ska lägga in lite fler bilder på henne, så ni får se henne. Mammas lilla hjätegull börjar ju bli stor!

Oj, det blev ett långt inlägg. Det var iochförsig ett tag sedan jag skrev. Jag ska försöka skriva mer. Det är avkopplande att skriva, faktiskt. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sätta mig och skriva om Stalin, denne underbara man -.- Ha det fint!
 


Belle & hennes älskade kanin


Kommentarer
Postat av: Pauline

Så duktig du är med träning :)

Belle ligger ju nästan två storlekar före Zelda!

Hon är på god väg över till strlk56 nu,

sakta men säkert^^

2010-01-18 @ 10:00:47
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0