Hur blir man morgonpigg?

21 Januari 2010 Jag sitter och googlar på olika tips på 'hur man blir morgonpigg'. Belle skämmer bort sin mamma med sovmorgonar varenda dag, (undantag häromdagen då hon ville vakna klockan sex) och jag känner att jag bara blir mer och mer seg ju längre jag sover. Och tro mig, det är inte lätt att kliva ur sängen med en kramgo liten bebis jämte sig.. Jag läste en teori om att alltid, oavsett dag, vakna vid samma tid. Exempelvis, om jag ställer klockan på klockan sju varje morgon (och kliver upp, vill säga) så kommer kroppen ställa in sig på just denna tidpunkt och senare behöver man inte ens använda sig av en väckarklocka. Kroppen kommer då automatiskt vakna till liv vid denna tidpunkt och voila.. man blir morgonpigg! De som jag hittade som provat denna teori, hade vaknat runt halv fem på morgonen, men det är ingen risk att jag får för mig något sådant! Däremot skrev de flesta att de gick upp en halvtimme, 45 minuter tidigare än nödvändigt, för att motionera.
Onej, nu gör jag er påminda om min så otroligt optimistiska inställning på hur hemmaträningen >.< Truth be told; jag lyckades göra mina 20 minuters träningspass 3 gånger förra veckan, men enbart halvdanna småfjuttiga övningar denna vecka. Tidigare ikväll så gjorde jag lite situps ex, men mina 'pass' har jag inte fått till denna vecka.. Äsch, jag ska leta upp Ipoden och köra ikväll, innan jag lägger mig!
Åter till hur man blir morgonpigg.. Ja, som jag sa; de motionerade en stund innan de skulle till jobbet eller skolan. Och Belle behöver komma ut i barnvagnen minst en gång per dag.. Det kanske passar perfekt med en barnvagnsrunda på morgonen? Är jag aningen föör ambitiös? Ja, förmodligen -.-

Imorgon håller jag tummarna på att Linan kunde komma förbi på sin håltimme. Jag ska nämligen ha ett möte med en lärare imorgon och Linn hade en lång håltimma innan hennes sista lektion, som är samma tid som mitt möte. Alltså, hon hade kunnat komma inom på fika och så kunde vi ta sällskap till skolan. Jag ska ställa klockan på åtta, så jag kan ju försöka ha som mål att ha tagit barnvagnsrundan innan Linan kommer. Det borde jag hinna.
Morgondagens planering ser alltså ut: Vakna 8.00, gå upp ur sängen senast 8.30 >.< (måste vara realistiskt), frukost, kaffe, tidning. Mata, Byta på och Klä på Belle. Ut och promenera! Komma hem. Somna Belle, hoppa in i duschen, försöka få ordning på håret & sminket.. Tja, en ganska bra planering, va? Detta borde jag hinna innan Zoran kommer hem, om jag håller min inom en tidsplanering på sisådär 4-5 timmar (haha) Det borde jag väl ändå hinna på? ^^ 
Nej, nu ska jag göra mina övningar och sedan lägga mig och sova. Ska jag upp kl. åtta imorgon, så! Ha det fint. 

Uppmaning till alla läsare; Kommer ni på något bra bloggnamn.. Skriv, för guds skull >.<

  




På tal om morgonpigg.. Här har vi en nyvaken liten Belle med håret på sne :) 
Mommy loves you ♥

 


 


Kommentarer
Postat av: Pauline

Det där med att gå upp samma tid alltid stämmer..

min pappa har ju gått upp samma tid i sådär 20år!

Nu vaknar han alltid omkring KL05 oavsett dag^^

Det har han väl visserligen gjort hela mitt liv.



Barnvagnsrunda varje morgon låter vettigt,

dock föredrar jag själv att vänta till våren^^



Hoppas din planering höll imorse ;)

2010-01-22 @ 11:01:41
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Mormor Marie

Ha inte för höga krav på dig själv. Det är naturligat att vara lite trött. Du födde barn för mindre än 3 månader sedan och du ammar. Men jag tror att du ska äta lite mer.

2010-01-22 @ 15:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0