Missnöjd bebis, panikslagen pappa & sönderstressad mamma

22 Januari 2010  Godkväll. Med facit i hand kan jag ju lugnt påstå att gårdagens planering var en aning för ambitiöst för min del. Jag vaknade inte klockan åtta, jag hann inte med någon morgonrunda med barnvagnen och jag missade mitt möte med min lärare... I själva verket skjöt jag upp väckarklockan en halvtimme åt gången, fram tills klockan tio, då jag äntligen lyckades gå upp. Jag hann med kaffe, frukost men ej tidningen. Belle vaknade, byttes på och kläddes på. Men inte förän Linn hann komma. Så det blev ingen barnvagnsrunda för oss imorse. Senare kom Zoran hem och även Therese, Nellie & Dannie! Det var jättetrevligt och vi försökte planera en repris av våran utekväll. Kanske redan nästa helg. Det hade varit jätteroligt.
Jag och Linn begav oss in till stan. Vi gick inom GinaTricot och jag köpte en skjorta (men trivdes inte i den, så jag åker in imorgon och lämnar tillbaka den). Vi fortsatte till VeroModa, jag hittade ett par beiga tajts-byxor och även en lila topp på rean. När jag stod inne i omklädningsrummet, ringde Linns mobil och en panikslagen Zoran frågade efter mig. Min egen mobil hade dött, av någon märklig anledning då den var fulladdad! Han gav order på att jag skulle hem direkt. Belle hade gallskrikigt sedan jag åkt och han kunde inte trösta henne. Så istället för att ta bussen vidare till Sannarpskolan till mitt möte, fick jag ta bussen hem till min skräckslagna pojkvän.
Belle var lugn när jag kom (SÅKLART -.-) men hon hade inte sovit någonting på hela dagen. Vanligtsvis somnar hon om efter ca 45 minuter efter att hon gått upp för dagen, men inte idag. Hon har sovit en halvtimme sedan hon vaknade kl. tio imorse, fram tills nyss. Jag lyckades somna henne vid brösten och nu sover hon gott i sängen. Jag är rädd att jag smittat henne med min förkylning.. Dumma mamma! Hon var snörvlig och gnällig. Stackars lilla bebben.
Ikväll blir det pizza till kvällsmat. G-morfar är nämligen nere och hälsar på! Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Usch stackars liten!

Hoppas hon är bättre idag...

2010-01-23 @ 12:13:51
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0