Fotografering till Hallandsposten

26 Januari 2010  Hej! Idag var det varit en riktig slappedag. Belle väckte mig runt halv tio. Vi gick upp, åt frukost & gosade lite sedan ville hon sussa lite till. Vanligtsvis vaggar jag henne tills hon somnar, men nu la jag henne jämte mig i sängen och försökte gosa henne till sömns ^^ Det gick efter lite gnäll. Ny metod, kanske. Det är bra om det fungerar, då jag kommer snäppet närmare till att slippa vagga henne till sömn. Nu har jag en superbebis, så hon somnar efter bara fem minuter av nattande i vanliga fall, så det är ingen kraftansträngning att vagga henne till sömn. Men det är bättre om hon kan somna i sängen. Problemet var att även jag somnade om med henne, så det blev lite stressigt när jag vaknade fem minuter innan Zoran kom hem. Zoran kom hem halv ett, nämligen -.- Iallafall, jag gjorde mig iordning, satte på kaffe till oss. Sen var det in till Göte Karlssons foto som gällde. Vi skulle ta bilden till Hallandsposten. Det är för bebisar upp till 3 månader som fotograferas gratis och publiceras i Hallandsposten. Belle fyllde ju 3 månader idag, så det var sista chansen att få med vår gullunge i tidningen. Belle var jätteduktig. Det blev inte ett enda leende, dock. Kanske inte låter så konstigt, men Belle ligger och smilar 24/7 vanligtsvis. Men fotografen hade någon skramla och en pipleksak som hon försökte få Belle intresserad av. Nu råkar Belle ha en mamma som avskyr en massa ljud, så hon har aldrig 'lekt' med leksaker som gör pipljud eller liknande. Visst, hon har någon speldosa men ingenting som är högljutt. Så bilderna visar mest Belles förbryllade ansiktsuttryck inför vad det är som låter så högt. Först blev hon rädd, stackarn. Putade ut med underläppen och såg så olycklig ut så. Men det var fína bilder ändå. Vi ska gå dit snart igen och välja ut 4 stycken av bilderna för framkallning.
Nu sover Belle gott och jag ska snart börja göra oss klara för att åka hem till mamma&pappa en liten stund. Zoran är och gymmar just nu. Han och Alen är helt tossiga på det. I princip varje dag nu har de gymmat någon timma. Att de orkar! Nej, nu får jag försöka göra iordning mig & Belle.
Imorgon ska jag till skolan för att skriva Nationellt Prov i Svenska -.- Det ska bli intressant, minsan. Ha det fint!





Mammas hjärtegull! ♥


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Melanie! Jag tror inte du förstår hur lik hon är dig. För att inte tala om hur lik hon är Micke då!!

Och vilket charmigt uttryck hon smällde av på dessa bilderna :D

(ja, jag stalkar din blogg lite grann bara =) )

2010-01-26 @ 21:24:02
URL: http://lagomsnurrig.blogg.se/
Postat av: Pauline

Zelda som alltid annars är så glad, log inte heller ;)

2010-01-27 @ 18:09:24
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0