Dumt att inte amma!

27 Januari 2010  Om bara någon timme skall jag in till skolan för att skriva Nationellt Prov i Svenska.. Mitt tillstånd just nu kan man nog beskriva om nervöst. Minst sagt. Men jag tror det kommer gå bra. Det är ett intressant ämne, så det ska nog inte vara någon fara. Belle ligger och sussar i mammas&pappas säng just nu. Jag har precis gjort iordning mig och nu inväntar jag Zoran. Han skall vara barnvakt nu medan jag gör provet. Att jag är borta i någon timme, är ju ganska krånligt i vanliga fall, eftersom jag ammar. Men Belle tar ersättningen och att dricka ur nappflaska går galant, så det går att jag är borta några timmar. Det känns verkligen skönt att det fungerar. Speciellt eftersom det händer att jag måste in till skolan någon timme för att medverka på någon lektion eller göra prov. Zoran älskar att mata henne ^^ Jag är ju van vid att amma henne hela tiden, men jag tycker det fortfarande är hur mysigt som helst. (Kanske tänker annorlunda när hon börjar bitas, hehe) Amning är så mycket mer än bara att Belle skall äta sig mätt. Det är närhet och gosande. Underbart, med andra ord. Jag skulle inte välja bort det för någonting. Sedan hör man ju att brösten kommer.. tja, blir förstörda, helt enkelt. Men jag tror inte att det är på grund av amningen i sig. Brösten blir fyllda med mjölk direkt när barnet föds & därmed förlorar sin 'naturliga form'. De växer ju under graviditeten ocskå, för den delen. Så att man skippar amningen av den anledningen, är bara dumt, enligt min mening. Nu behöver inte brösten förändras speciellt mycket alls, det är ju väldigt individuellt. Men ja.. tumme upp för amningen. Det är naturligt och det är det bästa.

Nej, nu praddlar jag bara på -.- Ska göra iordning här hemma nu innan Zoran kommer. Ha det fint. Önska mig lycka till på provet!




Nya fina mössan :)



Sträcker på sig. Mammas älskling ♥


Kommentarer
Postat av: ANja

Hoppas det gick bra på provet :) Belle är urgullig, haha. Jättesöta bilder på henne när hon sträcker sig :)

2010-01-27 @ 16:51:21
Postat av: Pauline

Hoppas provet gick bra!

Ja det är ju dessvärre mjölken som ändrar form på brösten,

men som du säger är det ändå det mysigaste som finns <3

2010-01-27 @ 18:11:21
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: caroline

hon blir mer och mer söt :)

2010-01-27 @ 20:48:11
URL: http://carolineeeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0