Sent inlägg

28 Januari 2010  Klockan är mycket.. Zoran hinner nog vakna innan jag kommer i sängs. Jag har precis skrivit en sida på mitt samhällskunskapsarbete. Lika bra att sitta upp nu när Belle somnat för natten och skriva. Jag får lata mig imorgon istället. De senaste dagarna har jag försökt komma upp någorlunda i tid på morgonen (eller förmiddagen, rättare sagt) Men det verkar hopplöst. Jag kommer knappt ur sängen fastän Belle ligger och sparkar mig, hur ska jag då lyckas komma ur sängen när hon ligger och sover så gott? Helt omöjligt. Imorse, klockan nio, vaknade Belle och ville upp. Det tog stackarn 45 minuter att få upp sin mamma -.- Hon brukar ligga och snosa i sängen i någon timme, faktiskt. Något hon med all säkerhet ärvt av mig ^^ Imorse vaknade hon alltså runt klockan nio. Medan jag åt frukost, satt hon duktigt i sin sitter och gosade med sin kanin. Gosa och gosa.. Hon försöker käka upp den. Allting ska ju in i munnen nu, förstår ni. Hon greppar tag i allt hon ser och ska smaka litegranna. Hittar hon inget att ta tag i, nöjer hon sig med att försöka stoppa in hela näven i munnen :) Iallafall, hon lekte med sin kanin framtills klockan halv tolv, ungefär. Då ville hon inte vara uppe längre och var hungrig & trött. Jag somnar alltid henne vid bröstet när hon skall sova middag. Det fungerar alltid. Sedan sov hon tills klockan två. Då var det brått, jag skulle packa ned henne och ta bussen till stan. Hon somnade i vagnen runt kvart i tre, sedan sov hon banne mig fram tills klockan halv sex på kvällen! Alltså, hon sov ifrån halv tolv till halv sex, om man bortser ifrån att hon vaknade precis innan vi skulle bege oss iväg i barnvagnen. Jag kom ju hem ifrån MVC runt halv fem. Sedan låg hon kvar i ligginsatsen en timme, tills hon vaknade. Då var hon jättejättehungrig och sedan var hon uppe i framtills klockan elva på kvällen. Om man bortser ifrån att hon slumrade till i tio minuter vid åtta tiden. Men nu sover hon i sin egen säng iallafall. Belle sov ju hela nätter, som jag skrev för någon vecka sedan, utan att äta. Det har hon inte fortsatt med riktigt. Hon vaknar en gång på nätterna och vill snutta på bröstet. Hon äter inte precis, hon vill bara snutta lite och somna om mellan mamma & pappa, säkert :)

Nej gud, klockan är jättemycket! Jag ska borsta tänderna, sen krypa ned i sängen. Ha det fint!






Älsklingen min. Mammas lilla budda :)


Kommentarer
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Hon är för söt :)

2010-01-29 @ 07:39:16
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: Pauline

Zeldas nalle är också konstant dyngsur^^

Men de upptäcker ju och känner allt med munnen,

som deras små känselspröt ;)

2010-01-29 @ 11:07:45
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Emma

Så fin Belle blev på bilden till Hallandsposten :D

2010-01-29 @ 12:09:55
URL: http://emmasak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0