Bra filmer & böcker eftersökes!

30 Januari 2010  Ett sent inlägg ikväll igen. Zoran är ute med kompisar på stan & Belle ligger och sover i soffan. Idag har jag träffat Therese och gått en vända på stan. Vi passade på att komma ut medan våra pojkar passade barnen. Det var jättetrevligt. Måste göras om :) Jag hittade en tunika på VeroModa & en tröja på GinaTricot.
När jag kom hem, så gick jag & Belle och la oss i sängen och gosade. Det var tänkt som gosestund, men det blev en väldigt lång tupplur för oss båda istället. När vi vaknade ringde vi hem till mamma&pappa och undrade om de var sugna på kinamat. Men de hade tänkt laga mat och frågade istället vad vi önskade oss till middag. Zorans svar blev lasagne. Han är helt såld på pappas lasagne, så det blir alltid det om Zoran får välja ^^
Efter middagen åkte Zoran till Alfiero och jag, mamma, pappa & Belle slog oss ner i soffan framför TV:n. Mamma insisterade på att vi skulle se Australia (hennes favoritfilm) och efter många om och men, blev det som mamma ville. Det är en lång lång film. Jag trodde den slutade någon gång i mitten, men den lyckades fortsätta länge till. Den var faktiskt jättefin. Början var ganska seg i början men slutet var jättebra. (Jag får akta mig för att kritisera filmen, eftersom min mamma läser bloggen! Haha) 
På tal om bra filmer. Jag eftersöker Må-Bra-filmer. Ni vet, dessa mysiga filmer som gör att man mår bra eller är glad efteråt. Med andra ord; Riktigt bra filmer. Eller böcker. Jag måste börja läsa mer böcker. Hellre böcker än de skitprogram som går på TV om kvällarna. Det blir ganska många sena kvällar för min del och programen som går på TV lite senare på kvällen är jättedåliga.   
Imorgon skall jag försöka träffa min Hanna. Zoran ska ju gymma, så jag tänkte umgås med henne medan han är och biffar upp sig, som han uttrycker sig. Imorgon ska jag & Zoran även på gå bio. Snabba Cash ska vi se. Jag hoppas den är bra. Jag tycker att han som har huvudrollen, Kinnaman, eller vad han nu heter, är så snygg! Trots att brats i backslick vanligstivs inte riktigt är min stil, haha ^^

Nej, nu börjar jag se dubbelt, så trött jag är! Ska bära in Belle i sängen & krypa ned och gosa. Ha det fint!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Skönt med lite egentid på stan :)

Hade jag med velat ha!



Vi tänkte sett Australia igår, men Zelda tillät inte^^



Vill också se Snabba Cash på bio men bio får vi väl gå på om ett år.. haha!

2010-01-31 @ 11:04:05
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Det var jätte mysig att gå på stan ihop :) Vi får träffas själva snart igen ;) Kram!

2010-01-31 @ 12:08:40
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vince & joy är en grymt bra bok! Alla twilight böcker är riktigt bra med (:

2010-02-01 @ 01:43:25
URL: http://izabellastaver.blogg.se/
Postat av: izabella

Var så lite har läst extremt mycket böcker så hah. Jo det var jag det!

Kunde inte låta bli att läsa din blogg (:

Ha det bra!

2010-02-01 @ 14:29:06
URL: http://izabellastaver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0