Bebisuppdatering, 2 månader & 12dagar - Ändrade rutiner

7 Januari 2010  Hejhej. Det går bara längre & längre tid mellan inläggen nu, märker jag.. Nu på sistonde har Belle ändrat rutiner, så jag får väl skylla på det -.- Ändrade rutiner på både gott & ont, vill jag påpeka. Hon sover numera HELA NATTEN. Jo, jag kanske har skrivit det innan, men nu menar jag verkligen HELA NATTEN. Hon sover nonstop, utan att vakna för mat, 8 timmar i sträck. Den första natten hon gjorde det trodde jag direkt att hon var sjuk. Men sedan har hon nu gjort det mer eller mindre varje natt sedan förra veckan. Varför, kan man då fråga sig. Jo, svaret är att hon sover på mage, på sin fäll & i sin egen säng. Jag är så glad, för det kan verkligen vara strängt för kroppen att sova på helspänn varje natt. Vilket man såklart gör när man har en sådan liten bebis jämte sig. Det har varit dagar då jag vaknat upp, helt mörbultad, på grund av det. Men nu verkar de nätterna vara över, iallafall för ett tag. Hon ändrar säkert sina nattrutiner fler gånger.
Nu har hon ändrat rutiner på dagen också, dessvärre till det lite mer jobbigare. Hon sover knappt någonting från lunch till nattdags, alltså runt elvatiden på kvällen. Men hon är trött hela tiden. Det är mycket gnäll och mycket tröstande som gäller numera, då hon är dödstrött men inte finner den ro till att kunna somna. Plus att när hon väl somnar in, så vaknar hon efter ynka tjugo minuter, en halvtimme igen. Lilla snuttan. Eller lilla och lilla, hon är stor för sin ålder. Hon väger ca 5.200 gram & är 59 cm lång. 
I måndags, 10 veckor gammal, vände hon på sig för första gången. Från mage till rygg :) Nu får man hålla mer koll på henne, så hon inte rullar ned från soffan eller liknande. Det var jätteroligt att titta på. Hon vände på sig flera gånger, men såg lika chockad ut varje gång ^^ 

I tisdags var jag & Belle och fikade med Pauline & Zelda. Det var jättetrevligt och så roligt med flickorna. Direkt när vi kom till Vattenporten, så vaknade bägge två. Så vi fick sitta med varsin tösabit i knäet under hela fikat. Jätteroligt att det bara skiljer en månad mellan dem. Zelda är den äldsta, men det syns inte storleksmässigt :) Belle både väger mer och är längre än vad Zelda är, men Zelda var mycket mer med i blicken. Tittade med stora ögon runt omkring sig. Det får göras om, Pauline! :)  


Kommentarer
Postat av: Mormor Marie

Kan du inte lägga in en bild från nyårsafton. Jag vill så gärna se Belle i sin silverklänning med Hello Ktty.

2010-01-07 @ 15:09:05
Postat av: Pauline

Ja det va mysigt i tisdags!

Får vi göra snart igen :)

2010-01-07 @ 18:01:20
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Allt är toppen toppen. Kom precis hem från Thailand med min pojkvän. Varit supermysigt! Jo cykelhästarna minns jag allt! Och alla lekar i din källare. Och stackars elliot som var så besviekn för att han alltid fick spela död. Men vara med, det fick han ju allt! Minns det som igår.

Pluggar natur så skolan går först nu. Sliter och tär på mig gör den allt men jag har ju valt det själv =) Du har ingen msn som du är aktiv på? Vore kul och prata lite. Var ju så längesen! (Och ja, Jag är SUPERnyfiken på hur allt går för er.)Kram Kram

2010-01-07 @ 19:37:38
URL: http://lagomsnurrig.blogg.se/
Postat av: Britt

Vad stor Belle har blivit stor! Kul att kunna "gå in" och läsa om hur Ni har det! Hälsa! Jag ska posta några dreggel-lappar till Belle. Ha alltid en extra i skötväskan är ett gott tips. Har Du inventerat kläderna och funnit att Du saknar något plagg så låt mig veta! Har faktiskt påsar här som Martina lämnade strax efter de förra men jag har inte "bombaderat" Dig med dem ännu. Morfar sover ännu annars hade han hälsat så klart. Ska iväg till butiken efter lite frukost. Ha det! Kram Britt

2010-01-12 @ 07:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0