Efterkontroll på MVC

28 Januari 2010  Jag har tappat krafterna helt. Någon timme på stan tar död på mig. Jag är helt slut efter en liten runda i stan. Jag skulle in till MVC för min efterkontroll. Zoran skulle egentligen komma hem och passa lillan, men han fastnade på jobbet och kunde inte komma hem i tid. Så jag ringde pappa, som jobbar i stan och undrade om han kunde tänka sig promenera med barnvagnen medan jag var uppe på MVC. På MVC snackade vi om föräldrarollen och hur förlossningen var. Sedan pratade vi igenom preventinmedel. Och jag har funderat innan på att använda mig av spiral nu. Eftersom Belle är resultatet av ett missat p-piller, vet jag om hur lätt det är att glömma dessa ^^ Så vi försökte oss på att sätta in en sprial. Lagom skönt, ja. Men det gick visst inte. Så jag får helt enkelt se till att INTE glömma mina p-piller, för det har jag fått recept på nu. Östrogenfria p-piller, då hormonet östrogen hämmar mjölkproduktionen och jag tror inte det är speciellt bra för barn att få i sig det. Jag hade Neovletta, ett p-piller med östrogen, innan jag blev gravid. Det fungerade jättebra för mig. Vissa kan ju känna av humörsvängningar med de, eftersom det är mycket hormon. Men jag mådde inte sämre av dem. Haha, enligt mig, iallafall. Ni får kolla med Zoran om han märkte av någon skillnad ^^
Iallafall, nu ska jag äta dessa p-piller framtills jag slutat amma. Då kan jag antingen sätta in en sprial eller byta till Neovletta igen. Men fram tills des.. tänker jag vara ytterst noga med att se till att få i mig ett piller varje dag. Jag är allvarligt talat, livrädd för att bli gravid igen. Jag kan inte, eller jag vill inte för den delen, skaffa barn snart igen. Skolan skall bli klart, jag skall ha skaffat mig ett riktigt jobb & helst ha påbörjat högskolan innan ett syskon kommer på tal. Varför stressa, liksom? Jag har ingen biologisk klockan som ringer, utan jag började ju tidigt med Belle. Nu ser jag framemot att få enbart koncentrera mig på min lilla Belle och jag älskar att vara helt uppslukad av det lilla livet. Jag älskar henne mer än någonting annat. Mammas lilla hjärtegull ♥

Belle sover fortfarande efter vår runda på stan, eller rättare sagt. Morfar & Belles runda på stan. Nu ska jag försöka få in mig lite kaffe och sedan påbörja mitt arbete i Samhällskunskap. Om Belle tillåter, förstås. När hon vaknar är det först och främst myspys med mamma som gäller :]  Ha det fint.



Haha, mammas lilla boxare. För boxas kan hon! Hela sin vistelse i mammas mage övade hon både sparkar & boxar, så hon är en rutinerad boxare vid det här laget, haha :)


Kommentarer
Postat av: Pauline

Typiskt att det inte fungerade med spiral!

Men skönt om du kan använda det sen,

är nog också sugen på det efter amningen...

2010-01-28 @ 19:00:19
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0