Bebisuppdatering, 8 månader

Bebisuppdatering: Belle har blivit 8 månader gammal. Jag var på BVC med henne häromdagen för att se hur hon låg till med vikt och längd. Tyvärr visade vågen att hon knappt gått upp någonting alls på två månader. Det var ca två månader sedan jag vägde henne senast och då vägde hon ca 7,4 kg. Nu låg hon precis över 7,5.. Med andra ord; INGENTING. Jag blev helt förskräckt. Belle har alltid följt sin viktkurva och det har aldrig varit några problem. Men nu har hon ju varit sjuk en hel del och det har hon ju inte varit förut. Sedan förklarade sköterskan att det är inte konstigt med tanke på att hon varit mycket sjuk, hon börjat röra på sig mer samt att jag slutat amma. Det knöt sig i magen när hon sa det, som om det var lite mitt fel för att jag slutat amma. Menmen, nu har jag ju slutat. Och jag höll ändå på i nästan 8 månader, så jag får tänka så istället. Men stackars lilla älskling.. Hon hade växt 1,5 cm. Så nu är hon 68,5 cm lång. Sedan pratade vi mycket om mat, hur mycket hon borde äta och vad. Lite snack om semestern och vad som borde packas ned till henne.
Belle har ännu inte börjat krypa men alla som ser henne kravla på golvet säger "Nu är det inte långt kvar". Haha, dock så har det "inte varit långt kvar" i flera veckor ^^ Aja, snart förstår hon väl hur man gör och sedan går det inte att stoppa henne :)  Min lilla älskling ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0