Första tanden börjar kika fram!

13 juni 2010       Usch vad det har varit kämpigt här hemma på sistonde.. Det började med att Belle blev förkyld för några veckor sedan. Den förkylning höll i sig ca en och en halv vecka. Sedan var det ju såklart min tur att bli krasslig.. Det började med halsont, som blev till förkylning som höll på att sätta sig i bihålorna. Jag hade så ont, så ont.. sjukt jobbigt. Jag som precis innan förundrats över hur få gånger jag varit sjuk det senaste året. Jag kom på att jag inte varit sjuk sedan jag blev gravid.. Såklart blir man dåligt precis efter att ha uttalat sig så -.- Ska aldrig mer påpeka min hälsa på så vis! Ja, men jag var krasslig i några dagar och så fort jag blev bättre, så blir Belle sjuk igen. Och denna gången var det mycket mycket värre. Det började med att hon var uppe en hel natt, vägrade sova. Hon hade blivit snuvig och fått feber. Hon åt ingenting. Och det lilla jag fick i henne, spydde hon upp så fort vi kom ur sängen. Det var nu i onsdags förra veckan. Så hon hade det ju bara så jobbigt. Hon hostade jättemycket, helt täppt i näsan, hög feber, åt ingenting och grät hela tiden. Det var jättejobbigt. De två första dagarna gick åt till att ständigt natta henne. Jag nattade henne, hon sov i 10 minuter och vaknade sen. Så det var nattning hela tiden. För hon var ju helt slut, jättetrött hela tiden men fick ingen ro att sova. Nä, det har varit så jobbigt nu de senaste dagarna. Imorse blev jag rejält uppskrämd! Belle sover mittemellan mig och Zoran i vår säng nu när hon är sjuk och så skulle jag upp imorse för att värma välling. Så jag gick upp, det var kolmörkt inne i sovrummet. Värmde välling, gav flaskan till Zoran och skulle in i badrummet.. Tittar mig i spegeln och ser att jag har blod på kinden! Inte alls mycket, men förstår ju att det inte var mitt så det var med hjärtat i halsgropen som jag rusar in i sovrummet, tänder lampan och springer fram till Belle. Stackarn var helt yrvaken och gnällde till av att det blev så ljust. Hon hade blött näsblod och både jag och Zoran blev helt hispiga. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen och de försäkrade mig om att det kan vara på grund av förkylningen och att man har känsligare slemhinnor då. Men gud, vad läskigt det var -.- Men iallafall, Belle har känts bättre idag. Ingen feber och hon har varit mycket piggare nu ikväll. Så det går åt det bättre. Imorgon hoppas jag att jag får vakna upp till en glad bebis. Har saknat det nu medan hon varit sjuk..

BELLES FÖRSTA TAND HAR BÖRJAT KOMMA! Det borde jag ju skrivit först! Stora nyheter ju, haha :) Jag kände den lilla lilla tanden idag. På tandraden där nere kände jag ju det börjar komma en liten tandabissing :) Jag har sagt det förr, men nu kryper hon nog när som. Hon är uppe i fyrfotaställning jämt och varje gång så stor hon och gungar fram och tillbaka på alla fyra. Jag har sett hur hon försökt dra fram ena knäet, men har inte riktigt förstått hur det ska gå till. Min kära pappa har bettat på att hon skulle krypa den 15 juni och t.om. jag trodde att det faktiskt kunde varit möjligt, men nu har hon faktiskt varit rejält sjuk, så man får ha överseende :)




                           

Jag kan inte fatta att Belle blivit såhär stor så snabbt!! Hon är 8 månader den 26.. Jag kan inte förstå det.
Mammas lilla bebis bara växer & växer. Knappt så att jag hänger med!

Jag älskar dig, mitt hjärta ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0