TBC-vaccinationen

18 juni 2010     Idag var det dags för TBC-vaccinationen för lilla Belle. Sprutan gjorde lite ont men Belle var så duktig så. Efter lite bus, så var hon glad igen :) Jag tabbade mig ju totalt när det gällde tiderna för vaccinationen idag. Vi hade tid 10.45, men jag hade fått för mig att det stod 11.30 på lappen. Lappen har ju ändå suttit på kylskåpet, men jag hade inte kollat speciellt ordentligt. Så det märker jag när vi ska svänga in till akutmottagningens parkering. Så jag ringde och fick då en ny tid, 13.30.. så det ordnade sig ändå. Så vi begav oss till Vallås, hem till min farmor&farfar och fikade. Jättetrevligt. Belle tycker ju att deras vovve Freja är jätterolig. Hon tycker om hundar :) Stackars Freja opererades för tumör i magen för bara en vecka sedan. Stackars lilla Freja.. och stackars min farmor&farfar! Den hunden är deras allt. Så när vi kom dit hade Freja på sig en tratt, för att inte slicka på stygnen. Men de skulle till veterinären idag för att ta bort den. Hoppas verkligen att Freja blir bättre. De skulle få svar nästa vecka om tumören var godartad eller elakartad. Är den det sistnämda alternativet, så har hon bara några månader kvar i livet.. Hemskt. Men hon var pigg idag. Ville leka som vanligt och åt ordentligt, så det var ju positivt.

Ikväll ska jag till Hanna på tjejkväll. Ska bli jättemysigt. Det blir ingen utgång, utan vi ska bara sitta hemma och ha det mysigt. Äta tacos, spela lite spel och bara ha det trevligt. Tesse hämtar upp mig runt sju så ska vi ta följe dit, så jag får nästan börja fixa mig redan nu -.- Jag är så sjukt seg när det gäller sånt. Plus så tänkte jag göra iordning håret för en gångs skull. Jag har ju det annars alltid i knut. Men det känns lite trist ikväll. Fårse hur det blir. Men kameran ska med, så ska jag ta lite kort och lägga upp :) Så Zoran och Belle får ha myskväll här hemma ikväll :)
Just nu ligger Belle och kravlar för fullt på golvet med sin barbapappa ^^ Ena stunden ligger hon på mattan, andra stunden är hon bakom soffan och ibland ända bort i hörnet ;] Hon kan ännu inte krypa, men hon ligger absolut inte still för det. Mammas lilla hjärtegull ♥



Om jag glömt att nämna det; Belle har börjat ta nappen så smått igen. Kan ju vara nu när jag slutat att amma, som hon vill ha extra tröst. Men hon tar nappen endast när hon är pömsig och vill nana. Men så söt hon är med napp! Haha, hon ser sjukt gullig ut ♥


Kommentarer
Postat av: caroline

Hej! Vad stor och så fin hon är nu :) Hörde att ni kanske kommer förbi italien i sommar, och även att vi kanske kommer till kroatsien! :) Jag ska ju ner till italien nu dn 6/7 och kommer hem den 30/7 så vi ses nog utomlands i sommar! Hade varit jätte kul! Ha det bra! Kram

2010-06-19 @ 12:04:56
URL: http://carolineeeklund.blogg.se/
Postat av: caroline

Ja det gör hon verkligen! Ja tiden den bara springer förbi! Hade varit kul att träffas snart :)

Okej, vad kul! Ska bl jätte kul att få träffa er, vi skulle ju tillbaka med er sen till kroatsien och hälsa på :) Ha det bra! Kram

2010-06-20 @ 22:58:04
URL: http://carolineeeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0