Slutar med amningen

14 juni 2010      Mina Hannor har precis gått hem och mina älsklingar ligger och sussar. Jag bara måste bli bättre på att uppdatera bloggen! Det är skandalöst så dålig jag varit på sistonde >,< 
Idag så har Belle varit jättepiggare. Tack&lov.. Hon börjar bli sig själv igen och det är helt underbart. Näsan rinner fortfarande konstant och hostan har ännu inte lagt sig helt. Men idag så åt hon duktigt och hon har, som sagt, varit mycket piggare. Idag har jag träffat min mentor på skolan. Skrev på lite papper om PA:et som jag ska göra nu över sommaren. På torsdag ska jag ha ännu ett möte, med min syo, om de kommande terminerna. Fårse hur allting kommer se ut för mig. Det blir nog bra. Det känns segt att fortsätta skolan. Jag är så mentalt inställd på att komma ut i arbetslivet, så att börja skolan känns lite.. ja, tråkigt. Men man lyckas då inte i arbetslivet utan gymnasiekompetens, så det är inget alternativ.
Jag och Zoran har letat lägenhet nu ett tag, men banken kräver ju en kontantinsats på 10%, så det är bara att lägga lägenhetssöknadet på hyllan. Vi får spara så mycket vi kan och vänta på att jag hittar jobb och får inkomst, helt enkelt. Man kan inte få allting på en gång.

Över till mammasnack.! Jag håller på att sluta amma. Har jag kanske sagt förut, men nu ska det bli av. Jag ammar knappt någonting längre, eventuellt snutt morgon och kväll. Men Belle älskar vällingen, så att få henne dricka det istället för bröstmjölk kommer inte bli några problem. Så nu har jag inte ammat sedan igårmorse, så det är snart två dygn. Brösten är spända, men inte så det gör ont. Det kommer nog imorgon -.- Det ska bli skönt att sluta nu helt. För det första så har Belle inte lika stort behov av det, om ens något alls just nu. Jag är glad att jag har anpassat mig efter henne och inte slutade tidigare. Sedan är jag så trött på att behöva ha amningsbehå, amningsinläggen och amningsvänliga kläder.. Så fort jag slutat, ska jag in till stan och köpa nya behåar ^^
Imorgon ska Belle och jag in till stan och träffa Hanna, så då kan jag passa på att kika runt. Behöver massa kläder till Belle också. Hon har helt gått över till stl. 74 nu, så hon behöver en massa nytt. Nya T-shirts, linnen, shorts, kjolar.. Ååå, det finns så mycket fint till småttingarna, så man får verkligen tvinga sig till att inte köpa massa onödiga saker -.- Fårse vad jag kommer hem med imorgon. Om jag lyckas följa inköpslistan eller om det går helt överstyr :)



Majskrokar är gott. Varje gång hon får en så sitter hon och utforskar den först :)




Sedan stoppar man såklart in hela i munnen



'Oj.. nu fick jag plötsligt två!'



Mumsigt :)


Kommentarer
Postat av: Angelicah

Men vilka häärliga lockar:) sådan söt dotter ni har..vår lilla Lovis jobbar fortfarande hårt med sitt hår..haha

mvh Angelica

2010-06-15 @ 22:04:10
URL: http://www.angelicah.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0