Belles glädjeämnen 8 månader


Spegeln - Belle älskar att titta sig i spegeln. Det är en morgonrutin hemma hos oss. I vår lägenhet har vi ju en garderob med spegeldörrar, så man undkommer liksom inte att se sig i spegeln direkt när man vaknat. Belle älskar detta. Skrattar och sprattlar med benen så fort hon ser sig själv i spegeln. Speciellt när man går närmare spegeln eller när man låter henne få dutta fötterna mot den. Det är superskoj! :)

Barbarpappa - Ååå, Belle skrattar så fort hon ser detta gosedjur. Hon älskar den. Vi har både en rosa stor och en gul lite mindre Barbarpappa. Spelar dock ingen roll vilken man leker med henne med, för hon älskar dem båda!

Barn och hundar - När hon var halvåret började hon verkligen ha koll på barn och vuxna. Så fort hon ser en annan bebis eller ett barn så sprattlar hon med hela kroppen och slänger sig framåt. Är hon i ens famn får man verkligen hålla i henne, för hon kan nästan kasta sig ur famnen. Likaså med hundar ^^ Men nu är det ju så att lilla Belle får inte komma nära hundar. Och det handlar inte bara om att man är rädd för hundarna, utan för att Belles nypor är inte nådiga. Freja, min farfar & farmors hund, får Belle inte komma nära. Och Freja är världens snällaste hund. Men det är för att Belle nyper tag i allt hon ser. Tänk på hur hon skulle nypa i pälsen på stackars hunden -.- 

Sitta på axlarna - Så roligt man kan ha det sittandes på någons axlar ^^ Nu är det ju på egen risk man sätter henne på ens axlar, då hon greppar tag i ens hår och när hon väl greppat någonting... så släpper hon inte. Så därför är det mest Zoran som tar på sig denna uppgift. Hon kan inte greppa tag i hans år inte! Sen tycker hon att hans stubb kittlas under händerna, så bara det brukar vara jätteroligt :)

Åka karusell - Nu menar jag ingen riktig karusell, utan jag kallar det så när man slänger runt henne i famnen. Hon älskar det. För någon dag sedan lekte hon så i sin morfars famn. Han böjde sig framåt så hon kom upp och ner. Efter att hon lekte så med honom en liten stund, så har hon börjat med att slänga bak huvudet när hon vill leka. Man får verkligen vara beredd på det. Hon trycker ju med fötterna, så det är nästan att hon kan hoppa ur famnen på en. Det får man ha koll på. Men så roligt det kan vara att 'åka karusell'  ^^

Dra mamma i håret - Vet inte om hon tycker det är jätteroligt, men dra mig i håret gör hon iallafall! Ja, visst har det varit ett leende på hennes läppar när hon fått ett rejält grepp ^^ Nu kan jag på allvar säga att hon har dragit av minst en fjärdedel av mitt hår. Ni vet, man säger att när man fått sitt barn så tappar man jättemycket hår. Ska ha lite med amningen att göra, har jag hört. Men för min del, så har det varit bebisen i sig som dragit av det. Mina hormoner har inte gjort hälften så stor skada på mitt hår som Belle -.- Tur för mig att jag inte är ömhårad! För när Belle väl får tag på håret.. hon släpper som sagt inte. Samma sak med hennes nypor! Haha, hur många rivmärken och blåmärken har jag inte fått utav Belle? ^^  Min aggressiva lilla älskling ♥

Övrigt - Det är mycket som är intressat för en 8 månaders liten bebis. I princip allt hon får syn på är av intresse för henne. Numera undgår ingenting henne. Jag hade spillt vatten på hennes bord (som hör till matstolen) och det såg hon DIREKT. Belle vill ju också stoppa allting i munnen. Det är ju det stadiet. Men när hon låg ute på gräset med nappen, så kom ju ingenting in i munnen.. Att ta ut nappen för att smaka på det intressanta gräset, förstår hon ju inte att hon kan göra. Så nappen fungerar lite som en propp ^^ Jättesmidigt. Så länge hon har nappen, så vet jag att hon inte får i sig någonting dumt. Prassla med tidningen är också en favorit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0