Barbafamiljen, högst på inköpslistan :)

18 mars 2010      Dimmigt & blött ute.. Jag som såg framemot en solig & härlig barnvagnspromenad idag -.- Menmen, det får bli en dimmig & blöt promenad istället, går lika bra det. Zoran har precis kommit hem och nu vilar han i soffan. Hela familjen ska in en sväng till stan idag, det ska bli trevligt. Om det nu blir av! Zoran är väldigt ombytlig när det gäller att planera in saker&ting.. Men om det nu blir av, ska jag in till Åhlens och leta efter lite leksaker till Belle. Jag såg att de hade Barbafamiljen, i olika storlekar & färger. Jättesött, ska försöka hitta några av dem idag.



Sedan kliar det i fingrarna att köpa lite nya kläder.. (som alltid). Men jag ska försöka hålla mig till nästa vecka. Vi ska nämligen till Väla nästa onsdag, så jag sparar mig tills dess. Snart kan jag också äntligen få börja köpa kläder till Belle! Det har jga kunnat göra hela tiden, visserligen. Men hon har fåt så mycket kläder, så det inte behövts. Hon har nu kläder med storlekarna 62 & 68 och de räcker bra. Men därefter får jag börja handla kläder till henne i stl. 74. Jag har längtat efter det. Storlek 74 är ju en storlek som de har ganska länge, har jag hört. Det ska bli roligt :)
Min mamma kommer hit ikväll också och hjälper mig med Belle så jag hinner få mitt arbete klart och inskickat. Jag ska göra en filmanalys på filmen Stone of Destiny, som handlar om stölden av kröningsstenen. Jag hade ingen aning om vad det var för någonting innan jag läste på. Denna kröningsstenen, är en sten som skottarna använt vid kröningarna av deras kungar genom alla tider. Den blev tagen till England som krigsbyte för längelängesedan och 1950 stal några skottska studenter tillbaka stenen ifrån England till Skottland. Det är vad själva filmen handlar om, men vad som är spännande är själva stenens historia. Ursprungligen skulle den vara Jacob's Pillow - den patriarken Jacob  hade som huvudkudde när Gud talade till honom i en dröm. Alltså för väääldigt längesedan i Israel! Ifrån Israel till Skottland.. Det är en jäkla lång bit att färdas med en sådan tung sten. Väldigt intressant, faktiskt. Tro det eller ej ^^ Nej, jag får väl börja skriva min analys nu. Får ju passa på medan mina älsklingar sussar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0