Belle har fått ett bord till sin stol

24 mars 2010      Tänkte passa på att skriva av mig lite medan mina älsklingar sover. Belle somnar för natten runt denna tiden numera, så jag har hela kvällen för mig själv. Skönt, samtidigt som lite ensamt. Fast å andra sidan, så blir jag ju trött runt kl. tio på kvällen, så -.- Menmen, denna dag har spenderats med familjen på Väla & IKEA i Helsingborg. Jag köpte mig en skjorta & strumpbyxor, Zoran hittade en ny jacka & Belle fick sitt bord till barnstolen. Jättebra att vi fick det köpt, för nu sätter vi henne i vardagsrummet med oss & så sitter hon och leker med sina leksaker på bordet. Innan behövde hon ta köks- eller matsalsbordet tätt inpå barnstolen så hon kunde ha sina leksaker på bordet. Men nu kan man ha henne lite överallt ^^ Det är så mycket roligare för henne nu när hon ser precis allt som försiggår runt henne. Jag märker det när jag lägger henne på golvet. Hon tycker inte alls om att inte se vad man gör hela tiden. När jag skulle ha henne på golvet och skulle sätta mig i soffan, så hon inte såg mig, blev hon genast jättearg & ville inte alls ligga på golvet längre. Jag såg hur hon försökte sträcka på nacken allt vad hon kunde för att se vart jag tog vägen. Men när hon sitter i sin stol, då ser hon ju en hela tiden & det är betydligt roligare :) Men däremot ska jag inte sluta ha henne så mycket som möjligt på golvet. Jag har hört att barn utvecklas jättemycket när de får ligga på golvet och röra sig fritt. Men då får jag hålla henne sällskap på golvet. Vilket jag gör så gärna! :)
Iallafall, efter Väla & IKEA åkte vi hem till Gagi&Oliver och träffade dem och barnen. Det var jätteroligt och Gagi bjöd på morotskaka, som var himmelskt god! Sedan åkte vi hemåt. Belle var inte alls lycklig i bilen hem. Hon hade inte sovit någonting alls medan vi var på Väla & IKEA, så hon var jättetrött. När vi var inne i köpcentret fick jag gå runt och bära henne hela tiden. Vilket iofs är det mysigaste jag vet! Men det var för att hon var jättetrött och ville gosa. Annars, när hon är pigg, så går det jättebra att ligga i vagnen och bara titta och studera allting som händer runt omkring. Egentligen borde det vara tvärtom.. att hon vill ligga still när hon är trött & upp i famnen när hon är pigg. Menmen, jag känner av ryggen nu när vi kommit hem.. Väldigt öm. Men det var det värt :)

Nej, nu börjar jag bli komatrött! Måste göra iordning köket och sminka av mig.. sedan kan jag krypa ned i sängen.
Godnatt, sovgott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0