En helt vanlig dag

15 mars 2010    Idag har varit en jättemysig dag. Belle vaknade runt 8. Hon fick inte upp sin lata mamma förän trekvart senare dock! Vi gick upp och gosade. Belle är som allra piggast när hon är nyvaken, så det är verkligen bara att njuta av det. Hon skrattar hela tiden och ligger och pratar med en. Det går faktiskt att prata med henne nu, inte bara till henne. Efter att Belle vaknat för dagen, så är hon uppe drygt en timme, kanske en & en halv och sedan är det dags för första sovpasset. Det brukar vara ganska långa sovpass, iallafall den första. Då sover hon drygt två timmar. Det är jätteskönt. Jag hinner äta frukost, duscha, göra mig iordning.. ja, allt det dära. Sedan vaknar hon och då är det matdags som är på schemat. Alltså, barmat. En smakportion på förmiddagen, eller runt lunch blir det väl, beroende på hur länge hon sover middag. Sedan eventuellt en smakportion senare på eftermiddagen. Jag har tagit det ganska lugnt med smakportionerna eftersom hennes lilla mage inte riktigt hann med att ställa in sig. Jag har inte superkoll på hur ofta Belle äter vanligt, alltså hur ofta jag ammar henne. En gång på morgonen, brukar vara runt halv sju, sedan innan hon ska sova middag & efter hennes smakportion vid lunch.. Sedan har jag noll koll. Vissa dagar snuttar hon mer än vanligt, så jag vet inte riktigt. Åter till hennes sovtider. Hon brukar vara vaken några timmar efter första sovpasset. Eller det är ju helt beroende på hur länge hon sover då. Sover hon fullt ut, alltså runt två timmar, så är hon uppe länge på eftermiddagen, och annars inte. Sovpasset nr. två är runt 2-3 på eftermiddagen (om hon sovit middag ordentligt, vill säga) och varar i kanske en timme. Sedan är hon mer eller mindre uppe fram tills kvällen, runt 7. Hon brukar ta en powernap på kvällen, ca 15-20 minuter, som hon klarar sig på fram tills läggdags. Gällande hennes läggdags, så kan det vara allt ifrån 9 till 11 på kvällen. Nu de senaste dagarna har hon somnat tidigt, runt nio. Det har resulterat i att hon vaknat till ibland om natten. Men efter lite snutt så somnar hon om. Men det vanligaste är att hon sover hela natten, fram tills kl. halv sju på morgonen. 
Ja, vad ska jag säga.. Hon skämmer bort mig. Det är ofattbart vilken tur vi haft ändå. Amningen fungerade fint, hon började med att sova hela nätter efter bara någon månad och hon har inte heller haft problem med magen. En superbebis, helt klart! :)



En bild på gulleplutten :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan Melanie och Lille Belle! Hur blir med fikat? :D Denna eller nästa vecka? Vad passar och vad inte? KramKram /becca

2010-03-15 @ 23:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0