Lägenhetssökandet skjuts fram

8 mars 2010    Ja, ni ser rubriken? Zoran & jag har nu kommit överens om att vänta med att flytta. Vi vill ha sparat ihop ett litet startkapital inför den nya lägenheten. Den lägenheten kommer då vara en trea, så Belle får ett eget rum. Flytten skjuts fram drygt ett år, har vi planerat. Det känns bra, trots att jag gärna hade velat flytta härifrån. Denna lägenheten har faktiskt aldrig riktigt känts som ett riktigt hem för mig. Mycket på grund av att det alltid känts som att vi bara ska bo här ett litet tag. Och det är ju iofs så det kommer bli, vi kommer ju inte bli kvar här särskilt länge till. Ett år går snabbt. Men under det året skall jag iallafall trivas, har jag bestämt. Nu när våren börjar komma, så ska det vårpyntas minsan! Jag har tjatat mig till att vi ska byta tapeter också, i vardagsrummet & sovrummet. Och med nya tapeter i nya färger, skall givetvis också gardinerna bytas ut. Det kommer lyfta rummen jättemycket. I nästa vecka ska jag till IKEA och införskaffa mig mitt efterlängtade skoskåp till hallen också. Det ska bli fint. Nä, nog om det.
Idag har stackars Belle inte sovit alls mycket. Två sovpass på en halvtimme, ungefär. Nu har hon däckat i soffan, vi fick natta en ilsken liten bebis som skrek sig hes innan hon fick ro till att somna. Lilla älsklingen. Nu sover hon iallafall och jag hoppas det är för natten. Om inte, så är jag nog uppe när hon vaknar. Jag har ett tal att göra i skolan imorgon som jag ska öva på ikväll. Lite svårt, då jag inte vill väcka Belle. Men jag får väl viska, antar jag.
Jaja, det var väl allt för mig. Inga bilder idag heller. Det får bli imorgon. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Låter klokt med flytten!

Vi har också tänkt om en hel del, skönt när man kommer fram till bättre beslut :)

2010-03-09 @ 11:00:37
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0