Stackars bebis

25 mars 2010     Godkväll. Jag bara måste få uttrycka min stora glädje över dagens UNDERBARA väder! Jag kunde stå utan jacka på mig idag. Det var så härligt. Varmt & soligt. Det blåste lite, men det var ingen kall vind. Åå, så skönt. Jag längtar verkligen tills våren och till sommaren.. Ska bli helt underbart. Idag lunchade Belle & jag med mamma&pappa i stan. Sedan hade jag studiebesök på Sveriges Radio med Litterär Gestaltningskursen. Intressant att se hur man arbetar på radio. Efter stan åkte vi hem till Zoran och åt middag. Begav oss lite senare på kvällen till Lubbe&Marina och fick våfflor. Mysigt :)
Imorgon ska Marina, Belle & jag in till stan (igen) och ta en fika. Jag ska även leta efter en vårjacka & födelsedagspresent till min Hanna som fyller 19 imorgon! Jag ska hem till Hanna på eftermiddagen, det ska bli jätteroligt :)
Det är snart dags att byta Belles ligginats i barnvagnen till sittern. Hon är inte alls nöjd med att behöva ligga ned i vagnen. Idag på stan så krånglade hon och försökte sätta sig upp. Hon grep tag i allt hon fick tag på och försökte dra sig upp i vagnen. Plus, hon börjar bli för lång för den också. Herregud som hon växer. Men jag tror att Belle klarar sig imorgon på stan. Annars är det bara att ta upp henne. Jag får klä på henne ordentligt så man kan ha henne i famnen.

Min lilla älskling fick ingen bra start på dagen. Vid frukostbordet slog hon på något sätt ögat med nappflaskan. Jag såg det inte, för jag stod vänd för att mixra Belles mat. Hörde bara ett gallskrik och sedan fick jag gå runt i minst tio minuter för att trösta henne. Ojoj, vad ledsen hon var. Stackars liten. Jag vet inte hur hon lyckades göra illa ögat med nappflaskan, men troligtsvis så fick hon väl själva 'nappen' i ögat. Ögat har varit rött & irriterat hela dagen. Jag har haft koll på det så gott det går och har försökt rengöra det så det inte är något skräp i ögat. Men hon tittar som vanligt, försöker inte stänga ögat men det är som sagt rött & irriterat och hon var känslig mot ljus. Min stackars baby. Nej, nu ska jag göra mig iordning för sängen. Får ju passa på medan jag har sällskap! Zoran beger sig hemifrån till jobbet runt kl. två varje natt. Fast ensam kan jag ju inte kalla mig, Belle vaknar ju för snutt på natten och då får jag gosa med henne :) Godnatt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0