Belle på stan

11 mars 2010    Goda nyheter av tandläkaren. INGA HÅL! Skönt&höra. Men jag fick bestämda order om att använda tandtråd & flour. Jag lovade min tandläkare att gå direkt och införskaffa mig flour, men jag glömde av det -.- Jag får göra det imorgon. Belle fick följa med till tandläkaren och det gick jättebra. Hon var inte helt nöjd när hon fick ligga still i vagnen, men det kom en annan sköterska som underhöll henne. Jag träffade den sköterskan förra gången jag var där, då hade jag precis blivit med barn, så hon kom fram och grattade mig :)
Belle somnade i vagnen direkt när vi gick därifrån och sedan tog jag bussen med min Hanna in till stan. Fortfarande så fattar inte busschauförer att ställa sig NÄRA kanten när en barnvagn skall på, men men.. Det motiverar mig bara ännu mer (om det nu är möjligt) att skaffa körkortet snabbt. Vi strosade omkring i stan och tittade lite i affärer sedan avslutade vi med att äta lunch på Peking restaurang. Det går så smidigt nu med Belle, nu när hon kan sitta själv. Jag satte henne i en barnstol, med en kudde som ryggstöd och en filt framför henne för stöd, och så satt hon där jättefint och lekte med sina leksaker. Hon får ju vara med mycket mer, ibland finner man henne stirrandes på en med stora ögon när man äter eller pratar. Hon är så duktig. Det är verkligen roligt att ha med henne överallt. Det fick jag som råd precis när hon fötts; att alltid ta med henne överallt. Vissa lämnar ju alltid barnen hos barnvakt när de ska handla, eller åka på besök, eller åka in till stan eller vad som helst. Men egentligen ska man ju ha med ungarna överallt. De lär sig jättemycket av det. Vissa kan tycka det är kämpigt, men jag tror att det är en själv som gör situationen jobbig. Har man den inställningen så är det väl klart det kommer kännas bökigt! Nu har jag iofs bara en unge att hålla koll på, plus att hon är så liten. Men jag tror ändå på att man inte ska göra situationen jobbigare än vad den är. Man kommer långt med rätt inställning!
Det blev inget plugg med Linn & Sara idag. Linan mådde inte bra. Så efter lunchen åkte jag hem med Belle. Zoran hade kommit hem. Belle hade somnat i vagnen, så jag tog upp ligginsatsen och lät henne fortsätta sova. Så Zoran & jag passade också på att vila. Jag tänkte bara slappa lite, men somnade och sov i två timmar tills Belle vaknade och ville upp. Skönt med en tupplur, faktiskt. Sedan lekte vi med Belle, busade riktigt ordentligt med henne :) Det är så mysigt nu när hon verkligen skrattar! Man vill inget hellre än att locka henne till skratt hela hela tiden. Underbart, verkligen. Hon sov knappt någonting ifrån kl. tre tills hon somnade för natten, nu runt kl. tio. Bara en kort tupplur på tjugo minuter. Men hon var nöjd ändå och somnade gott nu istället. Jag ska nämligen försöka att få henne i sängs tidigare om kvällarna. Det kommer ju resultera i tidiga morgonar, men det gör mig ingenting. Hellre att vara uppe längre om dagarna, när det är ljust ute, än att sitta uppe sent inpå natten. Belle vaknade imorse halv sex och ville ha mat. Sedan somnade hon om och jag gick upp kl. sex. Sedan sov hon tills kvart i åtta. Då hade jag ju hunnit duscha, läst tidningen, sminkat mig & druckit kaffe. Jätteskönt. Allt det går ju att göra när hon är vaken också. Ja, det går att duscha ändå. Belle ligger under sitta gym medan jag hoppar in i duschen. Nu kanske jag ska tillägga, att mina duschar är inte mer än någon minut långa -.- På allvar, jag tror att jag lyckats duscha mig ren på mindre än två minuter. Det måste jag ju, jag kan ju inte lämna Belle ensam en längre stund. Eller kan & kan, man finner ingen ro till det när man vet om att Belle är uppe. Plus så sällskapssjuk som min bebis är!



Hanna leker med Belle inne på Peking. Hennes nya leksak Tummen har blivit en favorit :)



Mamma käkar kinamat & Belle mumsar på Tummen. Yummi :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0