Frukostbordet - så spännande!

13 mars 2010     Hejdär. Det blev en relativt kort sovmorgon för familjen Morell Tadic idag. Belle vaknade vid åtta, men vi kom inte riktigt upp förän halv nio. Låg och snosade med Belle, som låg och tjabbade mellan oss i sängen. Gulleplutten! Sedan kom vi upp, gjorde frukost och satt & åt alla tre. Det är, som jag sagt förut, jättemysigt att kunna ha Belle med oss vid matbordet. Det hade vi ju iofs innan också, då satt hon i knäet. Men det är mycket roligare nu när hon sitter i barnstolen. Hon sitter och tittar på allt på frukostbordet. Juicepaketen i olika färger är hon jätteintresserad av och allting som låter. Det blev potatispuré till frukost. Den glufsade hon glatt i sig. Hon har börjat gapa efter skeden nu. Nu vet jag ju inte om hon kopplar att 'om jag gapar, så kommer mat' eller att hon bara vill smaka på skeden. Skedarna, som är i massa olika färger, är också väldigt intressanta, nämligen. Hon försöker alltid greppa dem när man ska ge henne mat. Så hon kanske bara vill ha själva skeden när hon gapar, men det är ju bara bra. Det gör matningen lättare och så ser det väldigt sött ut :) Vi har börjat med att vänja henne vid vatten i nappflaskan också. Det är inte så att hon dricker några mängder med vatten, det tycker hon fortfarande inte är gott. Men det är bra att lära henne att ändra teknik så. För att äta barnmaten, då ska hon tugga maten och svälja, men med nappflaskan, så suger hon i sig vattnet. Så hon får ju ändra teknik där mitt i allt, men det är väl lika bra att vänja henne vid det. Hon dricker ju inte precis vattnet, utan bara smuttar på det. För bebisarna behöver ju inte vattnet, så länge man ammar. Nu vid frukosten försökte hon dricka ur flaskan själv. Hon kämpade med att först få grepp om flaskan med händerna, sen att föra in 'nappen' i munnen. Haha, det så jätteroligt ut. Men hon lyckades minsan! Envis liten tjej :)  
Efter frukosten så passade jag på att städa lite här hemma - vi ska ju få gäster ikväll! Zorans föräldrar & mina kommer på middag. Det ska bjudas på köttgryta & sallad, sedan cheesecake till efterrätt. Det ska bli trevligt att samla familjen :)  I somras så bjöd Zoran & jag hem Zorans familj, föräldrar & syskon, och jag också. Zorans familj trodde att vi hade förlovat oss, så de satt helt spända och väntade på att vi skulle berätta ^^
Iallafall, nu sitter Zoran & jag och degar oss. Belle sover middag. Mina föräldrar skall gå på husvisning här i närheten, så vi ska följa med dem. De kommer hit, så promenerar vi till huset tillsammans. Det är ju så underbart väder, så jag riktigt längtar efter att få komma ut. Sen kanske Belle & jag hänger med och tittar på när Elliot spelar match. Det var jättelängesedan jag hängde med till Elliots matcher. När Belle blir större så kommer det bli lättare och framförallt roligare för henne att följa med. Hennes morfar&mormor är ju alltid där, så det blir skoj för henne :) Sedan, runt 5års åldern så är det ju fotbollsskola som gäller! Mamma&pappa har ju besämt att de ska vara tränare då när hon ska börja. Jag var ju tränare där i somras, det var jätteroligt faktiskt. Då kom barnen med sin föräldrar, som stod jämte och tittade på. Barnen tyckte det var jätteskoj, sprang runt och sparkade på allt förutom bollen, haha :) Tänk att se Belle springa runt där i sina fotbollskläder & fotbollsskor (som jag kan garantera att hennes morföräldrar kommer förse henne med). Jag har faktiskt svårt att tänka mig att Belle ska bli så stor. Det är alldeles för långt framåt för hennes stackars mamma. Denna bebistiden går så fort, snart är hon ju ingen bebis längre! Herregud, det är knappt så man hänger med.



Belle har fått en ny bok! Jätterolig att titta på.. och framförallt att tugga på :)



Älsklingen min ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0