Bebisuppdatering, 6 ½ månad

10 maj 2010    Alltså, min uppdatering har gått åt skogen. Ni får förlåta mig! Det var varit så sjukt mycket nu på sistonde, på alla håll & kanter. Skolplugget har ökat kopiöst samt så håller jag på att försöka ta körkort.

Bebisuppdatering:
Belle har blivit 6 månader! Jag förstår inte vart tiden tagit vägen, men stor börjar hon bli. Vi var på BVC förra veckan, hon väger nu 7395 gram och är 68,5 cm lång. En riktig liten tjockis är hon nu :)
Ingenting nytt på att-börja-krypa-fronten. Hon puttar sig bakåt och så cirkulerar hon runt på golvet, men har ännu inte förstått vinken med att putta sig framåt. Hon växer ur alla sina kläder nu också. Hon börjar gå mot stl. 74 nu. Så när vi var inne på H&M för att köpa skor till henne, slutade det med att vi kom hem med kläder till henne för över 800 kronor -.- Och inga skor hittade vi! Så stackarn är utan skor. Men jag ska in till stan snart så ska vi skaffa henne ett par dojjor :)
Igår testade vi att ge henne en babysmörgås. Mjukt bröd med leverpastej i små små bitar. Belle var jätteförtjust. Jag la ju fram lite brödbitar så hon kunde få pilla med dem. Trodde hon ville utforska med munnen, men hon nöjde sig med att ta alla bitar i handen och klämde sönder dem. Jätteroligt tydligen :) Så när vi var klara, var min bebis totalt nerkladdad i leverpastej. I hela ansiktet, i håret, på kläderna ^^
Hon äter överhuvudtaget mycket mer i barnmatsväg nu. På ett sätt vill jag försöka sluta amma, men på ett sätt absolut inte. Det är ju bara dessa få månader som barn ammar, så det känns dumt att korta dem. Men jag vet inte, på sistonde har jag haft ett enormt behov av att få tillbaka min kropp -.- Eller ja, mina bröst. De är liksom inte riktigt mina längre. Låter konstigt, men så är det.
Men jag ska iallafall minska ned på amningen nu. Belle äter duktigt, så det ska nog inte vara några problem. Hon tyckte inte om gröt innan. Jag hade en banangröt som hon efter ett tag totalvägrade. Men nu köpte jag havregröt och så lägger jag på en klick mango puré. Så nu är ju gröt supersupergott. Gällande vanlig barnmat, så är allting med pasta mums. Allting annat är inte alls lika gott, tyvärr. Välling tar hon också jättebra. Vissa barn tycker ju inte om smaken alls, men Belle glufsar i sig det. Men det får hon ju på kvällen, så när jag ger henne välling, vill hon ju mycket hellre ha bröstet. Så det blir ju en slurk välling & sen ammar jag resten.
Vi har börjat med att försöka natta henne i sängen nu. Annars går jag ju runt med henne tills hon somnar. Vilket också är smidigt, men vi skulle försöka natta henne helt i sängen. Vi sätter på en vaggvisa och så ligger vi och gosar med henne. Det fungerar jättebra. Vi låter ju absolut inte henne ligga och skrika i protest, då får hon komma upp. Men när hon är riktigt trött, så pratar hon lite och vrider & vänder på sig, sedan somnar hon. Jag & Zoran låtsas sova jämte henne. Får hon ögonkontakt, vill hon leka. Så vi låtsas sova. Oftast så somnar vi på riktigt också, iochförsig :)

Just nu har min lilla älskling gått och blivit lite förkyld. Näsan rinner och rinner på henne, men är det OK att torka näsan? Ååååå nej. Hon protesterar och tjuter så fort jag kommer nära med näsduken. Lilla stumpan.


Kommentarer
Postat av: Mormor Marie

Äntligen lite nytt att läsa! Och nytt att titta på! Tusen tack! Det är ju jättebra att du ägnar dig åt skolan men du måste tänka på oss som älskar din blogg och skriva nå't litet i bland ändå.

2010-05-10 @ 11:04:16
Postat av: becci

Jag håller med Mormor Marie! Härligt att läsa lite om hur det går för er!

2010-05-10 @ 23:03:46
URL: http://lagomsnurrig.blogg.se/
Postat av: etienne

grymt fin blogg, och en sååå söt liten bebis du har! :)

2010-05-25 @ 20:51:06
URL: http://etiennenoelle.blogg.se/
Postat av: Britt

Hej Melanie o Zoran!

Jag/vi håller med Marie om att det är så underbart roligt att läsa Er blogg!! Och att titta på de underbara bilderna på Er och lilla Belle, se henne växa och läsa om hennes framsteg. Så detta med dator är en undergar uppfinning. Sitter i butiken det är en tråkig måndag så här innnan semestrarna. Här är ett litet fint duggregn men i helgen njöt vi av sommarväder. Nu kommer en kund o jag måste sluta.

Kramar

2010-06-07 @ 15:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0