Sommaren snart

27 maj 2010    Sitter hemma med Belle, Zoran och hans kompisar. De sitter och spelar TV-spel. Fifa fotboll.. Viktiga saker. Belle ligger på sin filt på golvet och kämpar med att ta sig fram. Det blir bara förflyttning bakåt dock, men jag märker mer och mer hur hon försöker putta med fötterna. Hon leker med en av sladdarna till Playstationet. Mycket mycket rolig. Hon har precis ätit en hel portion gröt. Duktig tjej :) Hon äter jättebra numera. Snart behövs jag inte längre! Hon äter sina måltider, både barnmat och gröt och hon tycker om vällingen. Jag ammar henne morgon, kväll och ibland runt lunch när hon ska sova middag. Mer än så är det inte. Och om Zoran har henne, klarar hon sig utan snutten och han ger henne en skvätt välling istället. Så hon klarar sig egentligen utan mig helt, det är bara att jag själv inte har valt att sluta helt.
Zoran och hans vänner gapar och skriker vid varje mål och Belle bara tittar på dem. Det ser jätteroligt ut. Som om hon förstår att någonting har hänt och försöker ta reda på vad det var :)
Jag funderar på att gå en liten runda med henne snart. Det är iofs ganska sent, så kanske får ta det imorgon istället. Imorgon ska Zoran åka till Stockholm med facket. Så de ska sova på hotell två nätter. Det blir alltså en helg utan Zoran för mig & Belle. Jag funderar faktiskt på att sova hos mamma och pappa imorgonnatt. Jag ska dit på middag och så ska vi hyra film, så kanske kan sova där. Det känns lite läskigt att sova utan Zoran, faktiskt. Jag tycker iofs mer synd om Zoran. Han är lite nojjig över hur mycket han kommer sakna Belle. Så det är nog mest jobbigast för honom. Det blir nog till att skicka många videos och bilder till honom under de två dagarna. Jag har mycket plugg i helgen. Ska sätta mig snart med lite geografiuppgifter. Jag har satt mig en egen deadline med körkortsteorin. Denna vecka ut. På måndag skall proven vara gjorda och jag ska försöka köra så mycket som möjligt nu i helgen. Sedan ska jag fanimej ta körkortet. Jag har 8 lektioner, eller 4 dubbellektioner, kvar och jag vill helst klara mig på dem.

Nu är det snart sommar. Jag älskar, älskar, älskar det. Hur underbart som helst! Belle kan sitta ute i trädgården på en filt och leka med sina leksaker i det härliga vädret. Det är jättemysigt. Idag var vi i stan för att leta efter en bikini till mig. Tanken på mig i en bikini känns inte så där jättebra.. Jag kom på att jag har en bikini ifrån förrförra sommaren. Känns jättelångt borta. Den hade jag inget förra året, så den kanske jag kan rota fram ur garderoben. Det är ju precis bara i Kroatien jag har på mig bikini, så jag orkar inte lägga pengar på en ny.
Menmen, Belle börjar tycka det är tråkigt på golvet. Ska ta upp henne och gosa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0