Älskar att få vakna upp bredvid dig

7 september 2010    Godmorgon. Belle och jag har precis vaknat. Ååå, jag måste bara få berätta hur underbart det är att få vakna upp bredvid Belle. För det första är hon ju helt underbart söt när hon sover, så jag kan ligga i timmar och titta på henne. Uttrycket att 'sova som en bebsis' - jag förstår nu vad det menar. Det är så fridfullt att se Bellis sova. Numera ligger hon inte still när hon sover längre, utan hon rullar runt, vänder på sig. Jag kan vakna till och så har hon bytt håll och ligger med fötterna på hvuudkudden. Men trots detta - helt fridfullt.
Men när hon vaknar.. det är det bästa. Hon går från att sova tungt till att bli helt pigg. Så sätter hon sig upp i sängen och kastar sig över en. Pratar - det gör hon ju såklart ocksåa. Ibland ligger hon och tittar på en och pratar en massa. Då känns det ibland som att hon haft en dröm som hon vill berätta om. Tjabbandet innehåller också uppmaningar som "UPP OCH HOPPA, MAMMA! UPP OCH HOPPA! UPP, UPP, UPP!" Haha, är man aningen för seg på att komma upp, så försöker hon komma ur sängen på egen hand. Inte att rekomendera, vi har en hög säng hemma, så det är bara att kliva upp ur sängen.

Belle brukar vaknade mellan sju och åtta på morgonen. Men hon är inte vaken speciellt länge. Hon somnar om efter en knapp timme. Och det gör även hennes mamma.. Mina dagar börjar runt tio på förmiddagen, för jag somnar alltid om med Belle efter frukost.. Ååå, jag älskar det. En nackdel är ju att jag missar lite egentid när Belle sover. Så att jag kan duscha och göra mig iordning ifred. Men det är ingenting jämfört med att få gosa med min lilla älskling.








Idag ska jag skicka en beställning till extrafilm.se på en massa fina bilder på Bellis. Från hennes dop och semstern bland annat. Sedan tas det ju underbara bilder på henne varje dag, så det blir en stor beställning. Måste in och köpa fotoramar också, så man kan rama in alla bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0