Belle 10 månader

Nu är det full hålligång här hemma. Bellis är överallt och ingenstans. Snabb är hon också. Hon kryper ju lite tokigt. Ett knä och en fot i golvet. Så hon halvt sitter samt halvt kryper. Men shit, vad det går snabbt! Sedan är ju i en principsak för min lilla älskling, att man ska ställa sig upp mot allt och alla. Jajemen, precis mot allting du ser! Och hon följer sina principer, minsan. Hon ställer sig vid borden och går runt, TV-bänken är hon också på, soffan försöker hon ta sig upp på, alla kökslådor - hon hävar sig upp i handtagen, stolsbenen ställer hon sig mot och sedan är det ju roligt att försöka klättra upp i folks famnar på egen hand. Hon drar i byxbenen och försöker komma upp. Jag har ett par jeans med en massa hål i och dem älskar hon. Hon får ju jättebra grepp när hon får tag på ett hål och så drar hon sig upp. Släpper taget.. det gör hon heller inte ^^

Hon har lärt sig vad en lampa är för något samt att den sitter i taket :) Frågar man henne "Belle, var är lampan?" så tittar hon upp i taket och pekar. Ibland finns det ingen lampa just där hon pekar, så egentligen tror jag är "Belle, var är taket?" är en mer korrekt fråga ^^

Det går att prata med Belle nu också. Jätteroligt. Man pratar med henne och hon svarar. Hon tjabbar hål i öronen på en ibland. Det är en riktig melodislinga, så det låter som en riktig konversation när hon pratar på. Sedan är det ju inte bara mamma, pappa eller de närmsta hon pratar med. Utan också med sina leksaker. Där pratas det massor. Hon har fått en pojkdocka av Zoran. Egentligen vill ju inte Zoran att Belle ska leka med pojkar -.- Hennes leksaker är ju bara tjejer, har Zoran bestämt. Men ändå så köper han henne en pojkdocka.. med SNOPP! Det är ju lite motsägelsefullt. Zoran svarade med att Belle ville ju så gärna ha just den dockan, när de var och skulle handla. "Det var ju den hon pekade på".. Haha, Bellis pekar ju på det mesta här i världen, så Zoran kommer bli fattig om han ska köpa allt hon pekar på ;)
Men iallafall, Belle tjabbar som in i tusan med den här David, som pojkdockan heter. Det står så på hans ljusblåa T-shirt :) Hon sitter också och roar sig med att peta honom i ögat, slår honom i huvudet och jag har även funnit min dotter sitta med ett stadigt stryptag på stackars David. När jag då ser hur Belle behandlar sina leksaker och dockor, så är det tydligt att; Några småsyskon.. ja, det väntar vi med!







Jag uppdaterade ju bloggen skamligt lite i somras, så här kommer lite sommarbilder på Belle.
Leka i gräset var en favorit :)


Kommentarer
Postat av: Sophia, mamma till elliot,wilma&annie

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev till dig sist! Grattis till körkortet kanske jag ska börja med att säga:)!! Det hade varit så roligt att träffa er någon gång! Träffa någon relativt ung mamma att prata med, samt för barnen att ha någon o leka med:) kramar Sophia!

2010-09-11 @ 23:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0