Repat fälgen !!!!

9 september 2010     Precis kommit hem. Zoran sover med Belle och jag har varit och handlat till middagen. Det blir kycklingfilé, potatisgratäng med brunsås och en sallad. Sedan inhandlade jag även till en blåbärspaj och lite vaniljglass. Det är ju som fredag för vår familj varje torsdag. Zoran är pappaledig varje fredag, så vår helg börjar på torsdagen. Vilket är jättehärligt, tycker jag. Extra mycket familjemys ♥
Sedan försöker jag vara extra gullig mot Zoran idag.. Igår så gjorde jag nämligen något dumt.. Jag råkade nämligen repa .. hans .. fälg ..  Inte så farligt, tänker ni? ... Men ni förstår.. att ha fina fälgar på bilen - det är viktigt. Att då ha fina fälgar UTAN REPOR på bilen - det är YTTERST viktigt.
Så jag känner mig ganska dålig och tycker hemskt synd om min lilla Zoran. Det är ju överlag ett stort steg att låta någon annan köra hans bil. Men han har ju inte riktigt kunnat ha några invändningar mot mig, nu efter att jag fått körkort. Han har försökt, tro mig. Han har tjatat om att hans bil är ju mycket bredare än pappas, som jag övningskört med, och att hans bil är mycket längre än pappas bil osv osv. Men nu.. nu jag har ju lyckats repa hans fälg och gett honom all anledning i världen att inte låta mig köra -.- Typiskt. Menmen, jag fick åka och handla med bilen idag. Men det kanske var för att han skulle natta Bellis. Annars kommer han nog dra sig för att låna ut bilen till mig i fortsättningen  >.<

Vi har också varit och kikat på lite möbler på Stenalyckan idag. Gick in på Chilli, Blooms samt på Cervera. Ååå, vad mycket fint det finns. Jag vill ha alltihop. Jag är helt öppensinnad till hur nästa lägenhet ska inredas. Det enda jag vet att jag vill ha en ljus soffa. Det finns benvita/gräddvita soffor som jag tycker är så fina. Sedan har jag också sett en ljusgrå soffa. Oavsett färg, den ska vara ljus.
Det roliga kommer ju bli att vi har inte tänkt att ta med någonting härifrån till nästa lägenhet. Förutom vår säng, Belles säng samt TV:n. Resten ska vi försöka få sålt. Ska bli så roligt med ny lägenhet, nya möbler. Allting nytt!
Men.. vi ska bara hitta lägenheten först. Men Zoran har varit på möte med banken, så vi vet hur mycket lånet kan vara på osv. Så det är bara att börja leta nu.



Hm.. Belle var till en början väldigt skeptiskt till sanden. Och speciellt när hon inte fick smaka på den ^^

   

Solen i ögonen var hon också lite skeptiskt mot, haha



Wiiiiiie :) Sitta på pappas axlar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0