Belle vet nu hur man sminkar sig och hur man busar >.<

8 september 2010 Idag vaknade Bellis klockan sju. Vi gick upp, gosade lite och sedan var det vällingdags. Gosade och somnade om, båda två, i sängen. Och nu klockan nio ville Belle upp igen. Däremot sitter hon och gäspar stort nu, så hon kommer nog vilja ha en tupplur till snart. Jag antar att det var lite för ljust i sovrummet för att kunna sova. Men Bellis ska snart ha sin gröt sedan blir det väl att somna om. Belle äter havregrynsgröt varje morgon. Jätteduktig är hon. Med en skvätt mjölk och en klick fruktpuré - supergott!!
Det är härligt väder ute, börjar fundera på om man ska ta en runda med vagnen, så kan hon sussa i vagnen istället. Jag ser ut som en vrak dock. Hade behövt ta en dusch. Vilket är lättare sagt än gjort när Belle är i full gång här hemma. Kanske kan ha  henne i badrummet medan jag duschar. Hon blir nog sysselsatt. Hon är helt tossig i mitt smink ^^ Man får alltid ha koll på henne, så hon inte smyger in i badrummet och kastar ut alla saker på golvet. Eller sminkar sig! Haha, hon tog min puderborste en gång och när jag hittade henne satt hon och strök borsten mot sin kind. Bellis, du är allt en aning för liten för smink ^^

Jag försöker lära henne  AJJA när hon är på saker hon absolut inte får, men det går inte sådär värst jättebra ^^ När hon pillar på saker och ting hon inte får pilla på och jag säger AJJA till henne, så rycker hon till, vänder sig om och tittar på en. Hon granskar mig ett tag, sedan brukar hon peka på mig och ge mig ett leende. Haha, charmknutte. Kommer aldrig gå att säga ifrån till henne, den sötnosen -.- Jag kan absolut inte förlita mig på Zoran heller, för han smälter precis lika mycket som jag när Belle sätter på charmen :)

Jaja, jag har lite skolarbete att göra idag samt en lektion att gå på. Jag hade velat åka in till stan med Bellis för att hitta en present till Belles morfar som fyller år på lördag samt införskaffa lite leksaker till Belle. Men det får nog bli imorgon. Nu ska jag se till att Belle får sin gröt.



Majskrokar är supergott!! Roligt att hon fortfarande tycker så mycket om dem. Det är inget socker, knappt något salt eller fett.. Tja, de innehåller i princip ingenting. Nyttiga snacks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0