Barn är vår framtid, det vackraste vi har

Sitter och väntar fortfarande på att min man skall komma hem.. Lyssnar på John Mayer.. så sjukt jäkla fina låtar han gör. Minns att en liten tjej på 8 år på fritidset frågade mig om jag hade någon man. Vilken fråga ^^ Ja, svarade jag. Så frågade hon mig vad han hette och om vi var gifta. När jag svarade nej, så frågade om när vi skulle gifta oss. Väldigt frågvis ung dam. Svarade henne att det har vi inte planerat, så det har jag ingen aning om. "Nähä, men när vet ni det då? Det måste ni ju veta!" utbrister hon då ^^

Jag har verkligen insett att jag vill jobba med barn. Det måste verkligen vara det bästa man kan jobba med. Barnen är vår framtid och vi lär oss egentligen så mycket mer utav dem än vad vi någonsin kan tro. Barn är simpla, de är ärliga och de lever ut varenda känsla de har i kroppen. Är de ledsen, gråter de tills tårarna är slut. Är de gladna, skrattar de tills de får ont i magen. Barn är det finaste, det viktigaste, det vackraste vi har i vår värld.
Att bli förälder är det finaste vi människor får uppleva. Jag vet om att det är många människor som inte vill ha barn, inte alls känner det behovet av att få barn. Men jag tror på fullaste allvar att dessa människor missar det finaste i livet. Jag kan garantera att de gör det, tillochmed. Sedan växer man så mycket när man får barn. Det är väl kanske inte så konstigt, att det händer något väsentligt och omfattande hos en själv, när man får ett barn som från att det barnet bara precis kommit till, har blivit det viktigaste i ens liv. Det är klart att det händer någonting med en som människa när man får barn. Det är för stort för att man skall förbli oberörd.

Jag blev med barn som 17 år. Det var tufft, det var jobbigt. Men jag har inte en enda sekund ångrat mitt beslut om att bli mamma så ung. Inte en endaste sekund och det är verkligen sanningen. Jag älskar min dotter så mycket att det gör ont. Hon är det viktigaste för mig. Jag kan offra mitt liv för henne. Kan inte leva utan min solståle. Mamma älskar dig <3
Belle, Mitt liv Min kärlek Min dotter ♥


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag blir så glad när jag läser detta. Underbar dotter du har!

2011-09-04 @ 15:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0