Belle har blivit stor

Belle är 22 månader imorgon! Det är svårt att förstå att hon är så stor nu. Hon fyller ju 2 år snart!! Det har hänt så mycket på sistonde. Hon växer och växer, börjar bli en lång tjej nu. Dock så ligger hon fortfarande dåligt till på viktkurvan. Talet har verkligen lossnat nu. Hon tjabbar och tjabbar och tjabbar.. Jag får inte tyst på henne! Hon lägger ihop långa meningar nu och man förstår nästintill alltihop. Hon är så duktig!
Ex, så att koppla ihop meningar. Jag har sagt till henne mycket att det är farligt att springa ut på vägen, för bilarna och att hon alltid skall hålla mig i handen då.
Så nu när vi går ut mot bilen varje morgon, så tjatar om om att; "väägä faali. biila, hålla handen mamma"
Det är så roligt att höra henne säga meningar, för det låter så sjukt gulligt :) ♥

Idag så vaknade vi halv 8, Belle åt duktigt upp all sin gröt imorse. Jag ger henne risgrynsgröt med en skvätt vispgrädde på. Någon slags variant av ris a la malta. Hon tycker om det, så det är bara bra. Sedan var det dags för dagis. Hämtade henne efter jobbet, runt halv 4. Hon blev jätteglad :) Fröknarna fick henne att berätta om att barnen varit och matat ankorna. Även att man inte fick stoppa in fingrarna genom stängslet, för ankorna var så hungriga att de kunde bitas. Belle är snabb med att snappa upp att någonting är farligt, sedan är det det enda hon tjatar om :) "Ankorna. Akta fingrana, faalitt" lät det som när hon berättade :) Min älskling!
Efter att vi kommit hem, så var det dags för mellanmål, vi handlade på ICA. Tog ett bad, Belle hjälpte mig att städa i köket. 'Jäääpa mamma, jäääpa mamma' :) Åt kvällsmat och därefter somnade Belle jämte mig i soffan, kl. 20. Hon har börjat med att somna i soffan nu faktiskt. Jag tycker det är jättemysigt och Belle somnar gott ändå.

Nu ska jag göra mina situps samt armövningar ^^ Det låter så töntigt, haha. Och det är det också. Eller inte töntigt att jag gör lite hemmaträning. Men det är töntigt med tanke på hur liite jag orkar! Menmen, jag försöker. Målet är att öka mitt minimini antal situps och armövningar tills nästa vecka. Fårse om jag orkar ^^
Godnatt på er!

KRAM ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0