Fått mycket gjort denna måndag

Precis kommit ur duschen nu. Har för vana att alltid smörja in mig i goda bodylotions som luktar himmelsk, och det är en av mina bättre vanor i livet ^^ Luktar så gott! :) Belle har somnat, ligger i stora sängen nu och sussar gott med sin nalle. Jag har som sagt jobbat på ett fritids idag. Det var spännande, minst sagt. Att ha hand om barnen var det enkla, man ordnade upp lite aktiviteter till dem. Jag märkte av några av barnen lekte skådespeleri inne i kuddrummet. Så jag och den andra vikarien satte in en massa stolar och ropade dit de andra barnen så det blev en riktig teater med publik. Det var uppskattat. Jätteroligt att se :)  Det som kunde vara lite svårt, var att hålla koll på vilka barn som gick. Hade 4 st listor med namn att kolla igenom och pricka av. Svårt när vissa barn skulle ta med sig en annan unge hem och leka vidare. Jag jobbade till kl. 18.00 så jag skulle stänga. Jag räknade ihop de sista barnen och märker att en unge saknas! Panik! Jag fick ringa hem till pojkens mamma och höra om han hade kommit hem. Han hade följt med en kompis hem och det hade vi missat att skriva upp. Det var jäkligt läskigt när det fattades en unge -.- Men annars var det jättetrevligt och jag jobbar gärna där igen!

Z. är inte hemma förrän 23.30, fårse om jag är upp då.. Jag är såå trött, nämligen. Men jag har fått mycket gjort idag och varit igång hela dagen, så det är väl inte så konstigt. Eftersom vi började sent idag, både jag & Z. så tog vi en sovmorgon. Vaknade kl. 10, hur härligt som helst! Belle åt en jättebra frukost, 2 portioner gröt samt så hade hon fått 2 vällingflaskor tidigare, en vid kl. 5.00 och en vid kl. 8.00. Jag var så glad, så glad att få se henne äta bra. Efter frukosten lät Belle mig att ta en dusch, snäll unge jag har va? :) För det, gott folk, är inte alls så självklart som man kan tro. Eller jo, jag får ju ta en dusch, men det är ofta som Belle tvunget skall följa med, vilket gör att en snabbdusch kan ta tre gånger så lång tid som vanligt. Men imorse fick jag ta en dusch själv medan Belle tittade på TV. Jag hann med att hänga upp tvätt, slänga i en ny tvätt, diska, plocka undan, bädda, städa undan och kunde lämna lägenheten i fint skick. Det är kämpigt när man har det stressigt och får lämna allt huller om buller. Inte roligt att komma hem till det sedan, liksom.

Efter jobbet hämtade jag upp Belle hos mormor & morfar. Jag jobbade ju till kl. 18.00 så mormor hämtade Belle från dagis idag. Så jag åkte förbi ICA och handlade lite, hämtade Bellis, hämtade upp bästa vännen Hanna. Hanna höll mig och Belle sällskap några timmar. Mysigt! Belle tycker så mycket om Hanna, det är så roligt att se :)
Belle har pratat så mycket idag, jag älskar att höra henne prata. Hon pratar så duktigt också. Fint tal har hon.
Hon sprang runt och hade fått en skål med klementin, som hon skulle mata varenda docka med samt mig och Hanna, förståss ^^ Det roliga är att hon är lurig, hon säger 'mamma smaka' men så fort man närmar sig så slukar hon snabbt biten själv och skrattar jättegott åt det  ^^ Mammas busunge! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0