Jobba, tjäna pengar, köpa mat :)

Klockan är 21.30 och jag sitter ensam och glor TV -.- Precis tagit en dusch, smort in mig i en massa ansiktskrämer samt bodylotion. En bodylotion som luktar koksnöt.. Så gott :) Mannen är fortfarande på jobbet, kommer hem om ca 1 timme. Jag fårse om jag orkar vara uppe sålänge. Har inte träffats alls idag. Jag och Belle åkte hemifrån ca halv 9 imorse och då sov Z. fortfarande. Stackarn kom hem 2 igårnatt, så inte konstigt att han behövde sova. Men som sagt, jag hade ju gärna velat träffa min älskling iallafall en liten stund idag! Värt att stanna uppe för, så jag tror att jag får hålla mig vaken, helt enkelt. Det är mycket jobb just nu. Känns som att hela världen kretsasr runt det. Och egentligen.. hela vuxenlivet gör ju faktiskt det. Jobb, jobb, jobb.

Jag har börjat jobba på Hotell Tylösand som hotellstäderska. Har jobbat där i 2 månader nu. Jag trivs bra där och hoppas på att få tillräckligt med jobb så jag kan stanna. Som jag känner nu så stannar jag gärna. Jag ska försöka jobba så mycket jag kan. Vi har pratat ihop oss här hemma, att får jag mindre än 80 % så får jag hitta någon nytt. Men att jobba 80% hade varit perfekt och såklart att ta mer om jag får! Här tackar vi inte nej till jobb, minsan! Jag tycker det känns jättebra att kunna tjäna lite pengar nu. ÄNTLIGEN, liksom. Nu när vi har blivit en familj igen är det snart dags för att lägga upp en budget. Vi har levt på en lön förut, så att jag nu har fått jobb kommer bara ge oss det lilla extra i vardagen samt en chans till att spara undan pengar.

Haha, vilket trevligt samtalsämne jag fick till det här på bloggen ^^ Pengar -.-

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0